Partnerji sheme Izbrana kakovost redkobesedni o rezultatih
Kmetijsko ministrstvo enkrat letno z raziskovalno agencijo Valicon opravi javnomnenjsko raziskavo, kako javnost spremlja znak Izbrana kakovost Slovenija. Zadnji podatki kažejo, da 36 odstotkov več vprašanih (na vzorcu 1230 vprašanih) pozna znak kot pred začetkom komuniciranja znaka.
"Statistično značilno rast beležimo tudi pri trditvah, ki kažejo, da so potrošniki znaku bolj naklonjeni, saj so pripravljeni za tako označena živila plačati višjo ceno, in menijo tudi, da je znak bolj zaupanja vreden. Bolje pa prepoznavajo tudi nekatere lastnosti izdelkov, ki jim jih zagotavlja znak," so za STA pojasnili na ministrstvu, kjer so z rezultati prepoznavanja znaka zadovoljni.
V shemo so prvi vstopili pridelovalci in predelovalci govedine in perutnine. Predsednik uprave Pivke perutninarstva Janez Rebec je za STA povedal, da kljub višjim stroškom uspejo ohranjati konkurenčne cene mesa in izdelkov sheme Izbrana kakovost. "Želimo si in upamo, da bodo tudi kupci nekoč prepoznali prednost lokalnega mesa, ga primerno vrednotili in mu priznali pravo ceno," je poudaril.
Izpostavil je, da so visoke kriterije postavljajo že sami in da je njihova prednost slovensko poreklo ter meso vzrejeno po najvišjih standardih kakovosti predvsem na področju Krasa in Vipavske, ki je daleč stran od industrijskih centrov in zato manj onesnaženo. "Slovenska živilska podjetja imamo na področju kakovosti zelo velik potencial, a razpršeni kot posamezniki ne zmoremo konkurirati velikim multinacionalkam in tujim podjetjem z najnižjimi standardi, zato smo se združili predvsem na področju skupnega informiranja potrošnikov o kakovosti slovenskega mesa," je še poudaril Rebec.
Ob tem je spomnil, da je pomembno, da ob poplavi različnih znakov, ki komunicirajo kakovost, pomembno, da kupci prepoznajo tiste, ki imajo ključne odlike in standarde dokazujejo z nadzorom in sledljivostjo. Certifikatu Izbrana kakovost se prepoznavnost veča, a Rebec opozarja, da morajo veliko narediti tudi proizvajalci.
"Prednost za kupca je transparentna sledljivost. Kupec zdaj lažje prepozna preverjene proizvajalce, ki so se zavezali k proizvodnji po najvišjih standardih in so še dodatno nadzorovani. Shema prinaša prednosti za vse, zato jo podpiramo," je še dodal.
Tudi v Tovarni mesnih izdelkov (TMI) Košaki kampanjo ocenjujejo kot pozitivno, saj obvešča potrošnike o prednostih lokalno pridelane hrane. V shemi so trenutno prisotni s svežim mesom, bistvene podražitve zaradi tega ni bilo, je za STA povedal direktor družbe Marko Žerak.
Zaenkrat še niso zaznali, da bi potrošniki bolj posegali po njihovem mesu, odkar so vključeni v shemo. "Trenutno je še nekoliko prezgodaj delati zaključke v zvezi s tem, saj s prodajo tovrstnega blaga šele dobro začenjamo," je dodal.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.