Pariz 2019: Prepoved najbolj okolju škodljivih vozil

"Moramo pokazati kolektivni pogum," je po odločitvi o prepovedi vožnje okolju najbolj škodljivih vozil povedal predsednik medobčinskega sveta pariške urbane regije (Metropole de Grand Paris) Patrick Ollier. Pri tem je spomnil, da na širšem območju prometno zelo obremenjene francoske prestolnice vsako leto zabeležijo od 5000 do 6000 smrtnih žrtev zaradi posledic onesnaženega zraka. Lokalne oblasti se bo najprej posvetovale še s prebivalstvom, nato pa mora, da bo prepoved začela veljati, vsak od županov 79 vključenih občin sprejeti še ustrezen odlok.
Prepoved naj bi pokrila dizelska vozila, ki so bila prvič registrirana med 1. januarjem 1997 in 31. decembrom 2000, ter vozila z bencinskim motorjem, prvič registrirana pred več kot 21 leti. V celoti gledano gre za vozila, ki ne izpolnjujejo več evropskih in francoskih pravil glede izpustov trdnih delcev.
Oblasti na kritike in pomisleke odgovarjajo, da bo prepoved prizadela resnično stara vozila, ki se tako ali tako približujejo koncu življenjske dobe.
Pariz z okolico, ki zaradi gostega prometa velja za zelo onesnaženo območje, se s tem pridružuje številnim drugim mestom in velemestom po Evropi.
Več iz rubrike
Dva tisoč novih na leto, sto tisoč v voznem parku
Posel težkih tovornjakov v Sloveniji obvladuje sedem ali osem znamk. Še vedno skoraj vsi dizelski, električnih letos deset.
Trajnost je odgovor tudi na nihanje cen energije
Povečal se je delež podjetij, ki merijo ogljični odtis, zmanjšal pa se je delež podjetij, ki postavljajo cilje razogljičenja.