Padec delnic ameriške trgovske družbe J.C. Penney

Priljubljena ameriška trgovina J.C. Penney je med delničarji vse manj priljubljena, vse večje izgube in občutek vlagateljev, da prodaja v fizični trgovini nezadržno izgublja boj s spletno trgovino pa so povzročili največji zdrs tečaja te delnice v zadnjih treh desetletjih.
Fotografija: Pexels
Odpri galerijo
Pexels

Delnica te družbe je tik pred objavo zadnjega finančnega poročila izgubila kar 25 odstotkov vrednosti, kot ključna razloga za stalno upadanje vrednosti pa analitiki navajajo vse večjo prevlado spletne trgovine in težave družbe z odprodajo zalog, brez velikih popustov namreč nikakor ne morejo prodati zalog, ki jih bremenijo.

Analitik Omar Saad je opozoril, da je to, kar se dogaja družbi J.C. Penney, zgolj svarilo vsem drugim trgovinam, kaj jih še čaka v prihodnosti. Ne le, da digitalni mediji odvračajo kupce iz običajnih v spletne trgovine, v igro so se resno vključila tudi družbena omrežja, ki vse hitreje postajajo prevladujoči kanal, na katerem kupci sprejemajo nakupne odločitve.

Za Slovenijo, ki se letos ubada z reševanjem posledic potopa Agrokorja, je dogajanje v trgovinah onstran Atlantika bolj pomembno, kot bi si mislili na prvi pogled. Spomnimo, ravno v tednu, ki se izteka, je parlamentarni odbor za finance razpravljal o zamisli Levice, da bi Slovenski državni holding od Agrokorja skušal odkupiti Mercator.

Zadružni model, po katerem bi reševali trgovine, je aktualen tudi v primeru Tuša, po nekaterih zamislih, tudi v paketu z Mercatorjem, vendar pa je treba pred morebitnimi odločitvami imeti v mislih svetovne trende, ki Slovenije nikakor ne bodo obšli.

Več iz rubrike