Opel za 2,2 milijarde evrov v roke PSA

Francoski proizvajalec avtomobilov PSA Peugeot Citroen je danes sporočil, da se je z družbo General Motors (GM) dogovoril o prevzemu njene enote Opel. Posel, ki je v Nemčiji sprožil nemalo strahu pred morebitnim ukinjanjem delovnih mest, bo PSA stal 2,2 milijarde evrov, so sporočili iz družbe.
Fotografija: Pixabay
Odpri galerijo
Pixabay

PSA bo 1,3 milijarde evrov odštel za evropske operacije družbe GM, kamor spada proizvodnja vozil znamke Opel in Vauxhall. 900 milijonov evrov pa bo plačal za finančno družbo GM Financial, ki je sicer združena s francosko banko BNP Paribas, poroča nemška tiskovna agencija dpa.

Prevzem, ki čaka še na odobritev regulatorjev, naj bi zaključili do konca leta. S tem bo nastal drugi največji evropski proizvajalec avtomobilov, ki naj bi se kot močnejši igralec na trgu lažje soočal z naraščajočimi konkurenčnimi izzivi.

"Verjamemo, da se bo Oplov oziroma Vauxhallov preobrat z našo podporo občutno stopnjeval. Ob tem bomo spoštovali zaveze, ki jih je GM dal Oplovim delavcem," je v izjavi poudaril predsednik uprave PSA Carlos Tavares. Izvršna direktorica GM Mary T. Barra pa je dejala, da je za GM to naslednji pomemben korak pri izboljševanju poslovanja in pospeševanju zagona.

PSA je svoje načrte glede prevzema Opla razkril sredi februarja. Novico je od samega začetka spremljala zaskrbljenost, da bo francoski koncern, pod katerega sodijo Peugeot, Citroen in DS, zarezal v število delovnih mest zunaj Francije. Nemška kanclerka Angela Merkel se je takoj zavezala, da bo naredila vse, kar je politično mogoče, da zaščiti delovna mesta in industrijske obrate v Nemčiji. Pri prizadevanjih so se ji pridružili tudi Oplovi sindikalisti in svet delavcev.

19.000 nemških delavcev je sicer z dogovorom zaščitenih pred odpuščanjem do konca leta 2018. Opel ima skupno 38.000 zaposlenih v sedmih evropskih državah, mnogi pa se bojijo, da bo PSA srednjeročno to številko ocenil kot previsoko.

Opel in Vauxhall - znamka, pod katero Opel svoja vozila prodaja v Veliki Britaniji - sodita med najmanj strateške dele koncerna GM, saj mu prinašata predvsem izgubo. PSA pa je lani prodal 3,15 milijona avtomobilov, kar je 5,6 odstotka več kot v letu prej. To je tretje zaporedno leto rasti. PSA in GM imata že zdaj sklenjen dogovor o sodelovanju, na podlagi katerega sta izvedla tri skupne evropske projekte.

Več iz rubrike