Odprt začasni zračni most iz Maribora v Dalmacijo
Letališče Edvarda Rusjana v Mariboru je danes spet kazalo znake življenja. S skoraj dveurno zamudo je najprej vzletelo letalo s šestimi potniki v Dubrovnik, kasneje pa je, tudi z zamudo, 29 potnikov odletelo v Split.
Danes je bil velik dan za mariborsko letališče, ki ga je letos za 15 let v upravljanje prevzela kitajsko-kanadska družba SHS Aviation. Družba, ki je s pomočjo svoje hčerinske letalske družbe VLM Airlines Mariboru še za letos obljubljala 11 novih letalskih povezav s svetom, je danes izpeljala prvi polet proti Splitu in Dubrovniku. Kot smo že poročali, bo VLM Airlines v Split in Dubrovnik ter nazaj letel vsak torek vsaj en mesec. Kakšna bo usoda te letalske povezave po koncu rekordne turistične sezone, v vodstvu Aerodroma Maribor danes niso znali pojasniti.
Zamuda in bučno olje
Da čas v Mariboru drugače teče, bi zunanji opazovalec lahko sklepal že po dosedanjem prometu na tamkajšnjem letališču, ki je imelo letos približno dva tisoč potnikov.
Kitajski upravljavci so se zavezali, da bo Letališče Edvarda Rusjana Maribor na leto pripeljalo 1,54 milijona potnikov.
O relativnosti štajerskega časa pa so se danes lahko prepričali tudi prvi potniki v Dubrovnik in Split; na manj kot eno uro trajajoč polet v Dubrovnik jih je šest čakalo skoraj dve uri po predvidenem času vzleta, podobna zamuda je doletela tudi 29 potnikov v Split.
Kot so nam pojasnili, je zamuda nastala zaradi zamude pri jutranjem poletu iz Italije v Split, od koder je letalo priletelo v Maribor. Ob pristanku v štajerski prestolnici so predstavniki letalske družbe potnike obdarili z bučnim oljem. Zaradi jutranje zamude so zamujali tako potniki na poletu v Dubrovnik in kasneje v Split.
Pričakovanja velika, načrtov ne razkrijejo
Direktor Aerodroma Maribor Boris Bobek podatkov o prodanih letalskih vozovnicah za edina leta v Dalmacijo ne razkriva, je pa dejal, da od te povezave veliko pričakujejo. Spletna stran VLM Airlines kaže, da je na 50-sedežnem letalu Fokker 50 še dovolj mest za polete proti Dubrovniku in Splitu v prihodnjih tednih. Cena vozovnic je od 59 evrov navzgor.
Da letališče v Mariboru, ki ga najpogosteje uporabljajo nogometaši NK Maribor za polete na tekme, ni prav vajeno potnikov, se vidi že v čakalnici. Kot nam je sporočila ena od potnic na krstnem poletu v Split, je dveurno zamudo izkoristila za delo z računalnikom na letališču, a ko je poskušala tam najti sendvič ali kakšen drug prigrizek, ni imela sreče. Na letališču te ponudbe zdaj še nimajo, a obljubljajo, da v prihodnje bo.
Kje še leti VLM, kaj pripravljajo v Mariboru
Poleg rednih letov iz Maribora do Splita in Dubrovnika letalski prevoznik VLM Airlines med turistično sezono leti tudi iz Italije (Ancona, Bari in Salerno) na Hrvaško (Brač, Split in Zadar), v Grčijo (Krf, Preveza in Zakintos) ter Črno goro (Podgorica in Tivat).
Kitajski upravljavci so se zavezali, da bo Letališče Edvarda Rusjana Maribor na leto pripeljalo 1,54 milijona potnikov. Do leta 2028 pa načrtujejo dva milijona potnikov na leto. VLM Airlines je s pridobljeno licenco AOC za opravljanje letalskih operacij izpolnil pogoje za obratovanje, kar je zelo pomemben korak za vzpostavitev letalskih povezav na letališču. Julija pa je SHS Aviation dal pobudo za postopek spremembe prostorskega plana občine Hoče - Slivnica, kar je nujen pogoj za podaljšanje vzletno-pristajalne steze za izvajanje medcelinskih poletov.
Ne bo tovorno letališče
Tovorni promet poteka, novih poslov ni sklenjenih, je pa del strategije in se bo temu primerno razvijal, je danes na letališču povedal Boris Bobek, ki je dodal, da že potekajo pogovori s pošto Slovenije o povezavi z Rusijo. Tako Bobek kot Gillianova sta zavrnila govorice, da naj bi mariborsko letališče postalo prevladujoče tovorno letališče. »Osredotočili se bomo na potniški promet. Mnogo z nami povezanih družb na Kitajskem deluje v turistični panogi in skupaj z njimi že pripravljamo raznovrstne turistične aranžmaje za goste, tako tiste iz srednjega razreda kot za elitne.
Na vprašanja o načrtovani gradnji Magne v Hočah sta oba, Gillianova in Bobek, odgovorila, da je vsaka investicija dobrodošla in pomeni več prometa, vendar pa da Magnina tovarna kakšnega bistvenega vpliva na razvoj letališča ne bo imela. »Investicija v Mariboru je ena naših najpomembnejših investicij, jaz sem odgovorna zanjo in lahko vam povem, da se že imam za Mariborčanko«, je resne načrte ponazorila Gillian Yeung.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Mercator odstopil od nakupa Tuša
Za to se je domnevno odločil, ker mu v letu dni ni uspelo pridobiti odobritve transakcije pri pristojnem varuhu konkurence.