Predstavitvena informacija
Novi Peugeot 508 vidi tudi ponoči
Avtomobili tajnega agenta njenega veličanstva so pregovorno opremljeni z najmodernejšo tehnologijo. Nekaj je najdemo tudi v novem Peugeotu 508.
Odpri galerijo
Najbolj znani filmski tajni agent na svetu se rad vozi v lepih, športnih avtomobilih, v katerih ima vgrajene tudi različne vohunske pripomočke, od neprobojnih stekel, mitraljezov, raketometa, rentgenskega vida, radarja do nočnega vida. Marsikateri od njegovih pripomočkov sicer obstaja zgolj v filmu, nekaj pa je tudi čisto resničnih. Takšna je tudi tehnologija nočnega vida, ki tajnemu agentu omogoča neoviran pogled v temi.
Vojaške korenine
Veliko tehnoloških rešitev, ki so danes del našega vsakdana, so bile sprva razvite za vojaško uporabo. Tako je tudi z napravami, ki omogočajo gledanje v temi. Namreč v nasprotju z živalmi imamo ljudje zelo slab nočni vid, saj naše oko nima posebnega odsevnega sloja (lat. Tapetum lucidum), ki živalim omogoča kakovostno gledanje tudi ponoči. Zato pa smo iznašli optične pripomočke, s katerimi smo lahko »spregledali« v temi. In prve takšne pripomočke so razvili za vojaško uporabo.
Med izumitelji, ki so tlakovali pot nočnemu vidu, je bil tudi madžarski fizik, elektroinženir in izumitelj Kálmán Tihanyi. Leta 1929 je izumil elektronsko televizijsko kamero, občutljivo za infrardečo svetlobo za potrebe britanske protizračne obrambe. Svojo rešitev so v poznih tridesetih letih 20. stoletja razvijali tudi na nasprotni, nemški strani. Sprva so naprave za nočni vid vgrajevali v vojaška vozila, šele pozneje pa so razvili dovolj lahke prenosne naprave, ki so jih uporabljali vojaki. Če so prve naprave sodile v generacijo 0, smo zdaj nekako pri generaciji 3+.
Avtomobilska noč
Tehnologija nočnega vida tako danes še zdaleč ni omejena le na vojaško uporabo, ampak ima tudi kar nekaj civilnih aplikacij. Med drugim tudi v avtomobilski industriji. Tehnološko gledano se proizvajalci avtomobilov odločajo med aktivnimi in pasivnimi sistemi nočnega vida. Aktivni sistem deluje s pomočjo oddajanja človekovemu očesu nevidnih infrardečih (IR) žarkov, ki »osvetljujejo« okolico pred avtomobilom, in posebne IR-kamere. Pasivni sistem pa uporablja posebno termovizijsko kamero. Ta zazna toploto, ki jo oddajajo predmeti in živa bitja. S pomočjo tovrstne tehnologije bomo v slabši vidljivosti dovolj zgodaj opazili pešca ali divjad in tako preprečili nezgodo.
Novi Peugeot 508 prvi v svojem segmentu
Avtomobilski proizvajalci vgrajujejo tehnologijo nočnega vida le v modele višjega razreda, ki navadnim smrtnikom niso dostopni. Vsaj tako je bilo do prihoda novega Peugeota 508, ki to koristno tehnologijo (kot doplačljivo možnost) kot prvi vpeljuje v srednji segment avtomobilov. Peugeotov sistem nočnega vida (Night vision) s pomočjo infrardeče kamere, ki je nameščena na sredino prednje maske, ponoči nadzira prostor pred vozilom, dlje od snopa žarometov (do 200 metrov). Sistem prepozna toploto objekta in nam z zelenim okvirjem obkroži osebe ali živali, ki jih zazna. Ko so ti objekti nevarno blizu, jih sistem dodatno ponazori z rdečim okvirjem, poleg tega pa se na digitalni armaturni plošči pred voznikom pojavita zvočno opozorilo in napis.
S sistemom nočnega vida v novem Peugeotu 508 je tako mogoče nekaj 100 m naprej opaziti pešca ali žival, onstran dometa dolgih luči, kar je dovolj zgodaj, da se nevarnosti izognemo oziroma ustrezno prilagodimo svojo vožnjo.
Delovanje sistema je enostavno in neodvisno od voznika – nočni vid je namreč ob slabši vidljivosti stalno aktiven.
www.peugeot.si
Vojaške korenine
Veliko tehnoloških rešitev, ki so danes del našega vsakdana, so bile sprva razvite za vojaško uporabo. Tako je tudi z napravami, ki omogočajo gledanje v temi. Namreč v nasprotju z živalmi imamo ljudje zelo slab nočni vid, saj naše oko nima posebnega odsevnega sloja (lat. Tapetum lucidum), ki živalim omogoča kakovostno gledanje tudi ponoči. Zato pa smo iznašli optične pripomočke, s katerimi smo lahko »spregledali« v temi. In prve takšne pripomočke so razvili za vojaško uporabo.
Med izumitelji, ki so tlakovali pot nočnemu vidu, je bil tudi madžarski fizik, elektroinženir in izumitelj Kálmán Tihanyi. Leta 1929 je izumil elektronsko televizijsko kamero, občutljivo za infrardečo svetlobo za potrebe britanske protizračne obrambe. Svojo rešitev so v poznih tridesetih letih 20. stoletja razvijali tudi na nasprotni, nemški strani. Sprva so naprave za nočni vid vgrajevali v vojaška vozila, šele pozneje pa so razvili dovolj lahke prenosne naprave, ki so jih uporabljali vojaki. Če so prve naprave sodile v generacijo 0, smo zdaj nekako pri generaciji 3+.
Avtomobilska noč
Tehnologija nočnega vida tako danes še zdaleč ni omejena le na vojaško uporabo, ampak ima tudi kar nekaj civilnih aplikacij. Med drugim tudi v avtomobilski industriji. Tehnološko gledano se proizvajalci avtomobilov odločajo med aktivnimi in pasivnimi sistemi nočnega vida. Aktivni sistem deluje s pomočjo oddajanja človekovemu očesu nevidnih infrardečih (IR) žarkov, ki »osvetljujejo« okolico pred avtomobilom, in posebne IR-kamere. Pasivni sistem pa uporablja posebno termovizijsko kamero. Ta zazna toploto, ki jo oddajajo predmeti in živa bitja. S pomočjo tovrstne tehnologije bomo v slabši vidljivosti dovolj zgodaj opazili pešca ali divjad in tako preprečili nezgodo.
Novi Peugeot 508 prvi v svojem segmentu
Avtomobilski proizvajalci vgrajujejo tehnologijo nočnega vida le v modele višjega razreda, ki navadnim smrtnikom niso dostopni. Vsaj tako je bilo do prihoda novega Peugeota 508, ki to koristno tehnologijo (kot doplačljivo možnost) kot prvi vpeljuje v srednji segment avtomobilov. Peugeotov sistem nočnega vida (Night vision) s pomočjo infrardeče kamere, ki je nameščena na sredino prednje maske, ponoči nadzira prostor pred vozilom, dlje od snopa žarometov (do 200 metrov). Sistem prepozna toploto objekta in nam z zelenim okvirjem obkroži osebe ali živali, ki jih zazna. Ko so ti objekti nevarno blizu, jih sistem dodatno ponazori z rdečim okvirjem, poleg tega pa se na digitalni armaturni plošči pred voznikom pojavita zvočno opozorilo in napis.
S sistemom nočnega vida v novem Peugeotu 508 je tako mogoče nekaj 100 m naprej opaziti pešca ali žival, onstran dometa dolgih luči, kar je dovolj zgodaj, da se nevarnosti izognemo oziroma ustrezno prilagodimo svojo vožnjo.
Delovanje sistema je enostavno in neodvisno od voznika – nočni vid je namreč ob slabši vidljivosti stalno aktiven.
Prijavite se na testno vožnjo z novim Peugeotom 508 in preizkusite še ostale sisteme za pomoč pri vožnji.
www.peugeot.si
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese