Niki nazaj k svojemu ustanovitelju

Insolvenčna avstrijska letalska družba Niki se nepričakovano seli nazaj v roke svojega ustanovitelja Nikija Laude. Upniški odbor je ta sklep sprejel soglasno po 15-urni seji, s tem pa je postal predhodni sklep o prodaji britansko-španskemu koncernu IAG, sprejet v prvem insolvenčnem postopku v Nemčiji, neveljaven.
Fotografija: Pixabay
Odpri galerijo
Pixabay

"Družba Laudamotion je v transparentnem postopku zbiranja ponudb oddala najbolj ugodno ponudbo," sta po poročanju avstrijske tiskovne agencije APA po maratonski seji danes zjutraj na Dunaju povedala oba stečajna upravitelja Ulla Reisch in Lucas F. Flöther. Upniški odbor je sejo, na kateri je iskal najugodnejšo rešitev za Niki, začel v ponedeljek popoldne.

Nekdanji dirkač formule 1 je letalskega prevoznika ustanovil leta 2003, ko je bil kot navdušeni pilot še globoko v tekmovalnem svetu. Leta 2011 pa je danes 68-letni Lauda krmilo Nikija prepustil nemškemu letalskemu prevozniku Air Berlin.

Niki je insolventnost razglasil pred šestimi tedni, pred kakšnim tednom pa so izredno nepričakovano v Avstriji sprožili še drugi insolvenčni postopek.

Za nakup se je vse do zadnjega potegoval tudi britansko-španski IAG, že lastnik družb British Airways, Iberia in Vueling, ki je v prvem insolvenčnem postopku v Nemčiji za Niki ponudil 20 milijonov evrov ter 16,5 milijona evrov posojila za ohranitev poslovanja.

Lauda se bo po mnenju analitikov osredotočil na turistične prevoze. "Lauda bo prevzel prvotni Nikijev poslovni model, to so prevozi turistov za organizatorje potovanj. Pri tem bo poskušal še izboljšati že tako ugodno stroškovno strukturo," je za nemško tiskovno agencijo dpa povedal strokovnjak za letalstvo Gerald Wissel.

Koliko bo odštel za družbo, ki jo je ustanovil, še ni znano, očitno pa gre za več kot 36,5 milijona evrov, kot je ponujal IAG. Je pa Lauda v pogovoru za avstrijsko televizijo Oe24 TV povedal, da bo letalski promet vnovič stekel konec marca, in sicer najprej s 15 letali. Kot je dodal, ima podporo avstrijskega kanclerja Sebastiana Kurza in prometnega ministra Norberta Hoferja.

Pred začetkom poletov bo sicer moral priti do letal, ki so medtem prešla v last nemške Lufthanse. Ta je sprva nameravala Niki prevzeti sama preko svoje hčerinske družbe Eurowings, a je po pomislekih varuha konkurence to idejo opustila.

Več iz rubrike