Nič več sladkarij pri blagajni? Kakšno olajšanje.
Nezdravi, sladki prigrizki, ki tako mamljivo stremijo izza nakupovalnih polic tik pred blagajno, tudi zaradi strateške lokacije marsikdaj po nepotrebnem romajo v nakupovalno košarico kupcev. To bi se lahko spremenilo, če bi jih trgovci umaknili iz zadnjih linij pred blagajno, ugotavlja zadnja bitanska študija. Postavitev nezdravih prigrizkov v na to predvidene prostore na policah, bi lahko pomagalo zmanjšati naraščajočo debelost pri otrocih, saj sladkarije pred blagajno še najbolj vplivajo na otroke, ki so v trgovini s starši in čakajo na zaključek nakupa.
Državna študija v Veliki Britaniji je pokazala, da je lokacija nezdravih prigrizkov tik pred blagajno precej povečala njihovo prodajo, saj drugače večina vprašanih v raziskavi teh sladkarij sploh ne bi kupila. Rezultati so pokazali, da se je v trgovinah, kjer so jih umaknili iz prestižne lokacije, prodaja majhnih prigrizkov zmanjšala za kar 76 odstotkov na letni ravni, piše britanski Guardian.
Študija je zajela 7500 kupcev, ki so zapisovali, kaj kupujejo v letih 2016 in 2017. Raziskovalci univerz Cambridge, Stirling in Newcastle so tako predelali kar 30.000 podatkov in ugotovitev, ki jo je potrebno izpostaviti je, da se je kupovanje nezdravih prigrizkov (ker jih ni bilo), zmanjšalo za 17 odstotkov, po enem letu pa še za dodatnih 15 odstotkov. »Naše ugotovitve kažejo, da bi bile blagajne brez prigrizkov veliko bolj prijazne kupcem in bi lahko izboljšale njihove nakupovalne navade,« pove vodja raziskave Katrine Ejlerskov. »To bi lahko bil enostaven korak bližje boljšim nakupovalnim navadam in bolj zdravemu načinu življenja. Nakup zadnji trenutek je mnogokrat čisto impulzivne narave, kar pomeni, če kupec ne kupi pred blagajno čokoladice, je ne bo pojedel,« še doda Ejlerskova.
Študijo bodo v obzir vzeli pri naslednjem oblikovanju državnega prehrambnega načrta, pozdravljajo pa jo tudi v Svetovnem skladu za raziskave rakavih obolenj.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.