Nestlé se odpoveduje embalirani vodi

Švicarski prehrambeni gigant se sooča z majhno prodajo in kritikami okoljskih skupin. Zato razmišlja o prodaji večine svojih operacij za embalirano vodo v ZDA in Kanadi.
Fotografija: Ameriški potrošniki so pripravljeni plačati manj za ustekleničeno vodo kot Evropejci. FOTO: Hočevar Uroš
Odpri galerijo
Ameriški potrošniki so pripravljeni plačati manj za ustekleničeno vodo kot Evropejci. FOTO: Hočevar Uroš

Čeprav znamki Poland Spring in Deer Park predstavljata velik delež prodaje švicarskega prehrambnega velikana, je zaradi prodaje vode pogosto tarča kritik okoljskih skupin.
 
Podjetje je lani ustvarilo 3,4 milijarde švicarskih frankov oziroma 3,6 milijarde ameriških dolarjev s prodajo vode blagovnih znamk Poland Spring, Deer Park in Zephyrhills, ter od dobave prečiščene vode na dom in podjetjem, je poročal New York Times. Ta številka ne vključuje blagovnih znamk embalirane vode z višjimi cenami, kot so Perrier, S. Pellegrino in Acqua Panna, ki so donosnejše in jih zato Nestlé namerava obdržati.
 
Pitna voda iz pipe je luksuz
 
Nestlé se je znašel pod plazom kritik, da izčrpava naravne zaloge vode za embaliranje in stekleničenje, in da javno dobrino prodaja za mastne dobičke. Okoljski aktivisti ocenjujejo, da je ustekleničena voda vsaj v državah, kjer je pitna voda iz pipe, nepotrebna potrata, saj se samo za prevoz do trgovin porabi ogromno energije. Embalirana voda prispeva k tudi onesnaževanju s plastiko.

 
Nove obljube: manj sladkorja in recikliranje
 
Zaradi plaza kritik, Mark Schneider, direktor podjetja Nestlé Tesla, skuša pokazati, da je podjetje lahko hkrati trajnostno in dobičkonosno. Podjetje se je podalo tudi na pot rastlinskih nadomestkov mesa, obljublja, da bodo v svojih izdelkih zmanjšalo vsebnost sladkorja in maščob. Prizadeva si, da bo do leta 2025 vsak embalaža primerna za recikliranje.
 
Evropejci pripravljeni več odšteti za vodo kot Američani
 
Nestlé je minuli četrtek sporočil, da bo do leta 2025 napolnil vse bazene, od koder črpa vodo za embaliranje in stekleničenje. Sprejel bo tudi ukrepe za izravnavo ogljikovega dioksida, ki nastane pri proizvodnji in prevozu ustekleničene vode.

 
Za New York Times je Schneider v telefonskem intervjuju dejal, da se je Nestlé odločil, da bo delno zapustil ameriške vodne znamke, ker se ne prodajajo tako dobro, kot bi želelo podjetje. Ameriški potrošniki so namreč pripravljeni manj plačati za ustekleničeno vodo kot Evropejci.
 
Schneider ni želel komentirati, ali obstajajo morebitni kupci za omenjeni blagovni znamki, povedal pa je, da obstajajo možnosti poleg neposredne prodaje, kot je partnerstvo. Lani je Nestlé prodal večino svojega podjetja Herta španskemu podjetju Europeto Casa Tarradellas, vendar je ohranil manjšinski delež.
 


 

 

 

Več iz rubrike