Nemčija pričakuje več denarja od cestninjenja tovornjakov

Spremembe pri cestninjenju za težka tovorna vozila med drugim prvič doslej vključujejo tudi stroške za obremenjevanje s hrupom, ki ga povzročajo tovornjaki, je poročala nemška tiskovna agencija dpa.
Poleg tega se bo po novem še bolj upoštevala razlika med lažjimi in težkimi tovornimi vozili. Tovornjakom na električni pogon pa cestnine ne bo treba plačevati. V obdobju od leta 2019 do 2022 si vlada v Belinu od predlaganih sprememb obeta skupaj 4,2 milijarde evrov dodatnih prihodkov.
Tovorna vozila nad 7,5 tone morajo trenutno v Nemčiji plačevati cestnino na avtocestah in 2300 kilometrih državnih cest. Že 1. julija se bo ta obveznost razširila na celotno 39.000 kilometrov dolgo omrežje državnih cest. S tem se bo v državno blagajno steklo dodatnih dve milijardi evrov na leto.
V združenju nemških prevoznikov so načrte vlade ostro kritizirali. Spremembe, do katerih bo prišlo le pol leta po razširitvi obveznosti plačevanja cestnine na vse državne ceste, bodo vnovič vodile v občutno podražitev prevoza tovora po cestah, so opozorili. To pa se bo prelilo tudi v cene končnih izdelkov za potrošnike. Nasprotno na ministrstvu za promet takšnega vpliva načrtovanih sprememb ne pričakujejo.
Več iz rubrike
Spremembe pri omrežnini: tarife bodo sprva cenejše, časovni bloki drugačni
Glavne spremembe se nanašajo na določitev časovnih blokov, postopno podražitev tarife za najdražji časovni blok in določitev dogovorjene moči.
Posredna distribucija – pametnejši nakup za sodobna podjetja in javno upravo
Podatki podjetja Forscope kažejo, da so številne javne institucije po vsej srednji in vzhodni Evropi že uporabile model posredne distribucije programske opreme.