Na nemških cestah kmalu vozila brez voznika
Nemčija je sprejela predlog zakona, ki dovoljuje uporabo vozil brez voznika v javnem prometu.
Odpri galerijo
V času, ko je jasno, da bo avtomatizacija vse bolj obširna, je bila uporaba avtonomnih avtomobilov samo še vprašanje časa. Kljub temu da so koristi takih vozil že dolgo znane, so njihovo uporabo močno omejevali zakoni.
Nemški poslanci so sprejeli predlog zakona, s katerim bi dovolili vožnjo vozil brez voznika po javnih cestah. Za zdaj gre le za predlog zakona, ki ga je sprejela spodnja zbornica parlamenta. Če ga potrdi tudi zgornja zbornica, bo Nemčija prva na svetu s sprejetjem višje stopnje avtonomne vožnje v javnem prometu.
Predlog govori o četrti stopnji avtonomije, kar pomeni, da v določenih pogojih in okoljih računalnik popolnoma prevzame oblast nad vozilom. Predlog zahteva tudi nadzornika na daljavo, če že ne možnost ročnega prevzema v kritičnih situacijah. Za zdaj zakonodaja še ne vključuje uporabe osebnih avtonomnih vozil, ampak le manjše avtobuse in logistična vozila. Tudi ta vozila v Nemčiji geografsko omejena.
Poznavalci pravijo, da če bo zakon sprejet, bo Nemčija lahko začela uporabo že naslednje leto. To bi prineslo v javni promet veliko olajšanje, hkrati bi bilo koordiniranje različnih služb veliko lažje. Vendar bo uporaba takih vozil omogočena samo pod strogimi pogoji. Podjetja, ki bodo želela uporabljati vozila, bodo morala skleniti zavarovanje in dostop na daljavo za prekinitev avtonomne vožnje.
Podjetja v Nemčiji, ki so testiranja že začela, bodo imela v evropskem gospodarstvu veliko prednost, so prepričani poznavalci. Eno takih je podjetje Argo AI, ki med drugim sodeluje z Volkswagnom in je svoja avtonomna vozila testiralo v inovacijskem centru Lab Campus na letališču v Münchnu.
Testiranja vozil brez voznikov se izvajajo po številnih državah, vendar je Nemčija prva, ki v testiranja vključuje redni promet. Kitajski robotaxi startup Pony.ai je postal osmo podjetje z dovoljenjem za testiranje avtonomnih vozil v Kaliforniji. Podjetje Nuro pa je edino, ki ima dovoljenje za uvajanje v komercialne namene na javnih cestah. Na Kitajskem podjetje AutoX, ki sodeluje z Alibabo, preizkuša vozne parke brez voznikov. Torej je res le še vprašanje časa, ko bodo mimo nas po prehitevalnem pasu drveli prazni avtomobili.
Nemčija prva na svetu?
Nemški poslanci so sprejeli predlog zakona, s katerim bi dovolili vožnjo vozil brez voznika po javnih cestah. Za zdaj gre le za predlog zakona, ki ga je sprejela spodnja zbornica parlamenta. Če ga potrdi tudi zgornja zbornica, bo Nemčija prva na svetu s sprejetjem višje stopnje avtonomne vožnje v javnem prometu.
Vozila bodo geografsko omejena
Predlog govori o četrti stopnji avtonomije, kar pomeni, da v določenih pogojih in okoljih računalnik popolnoma prevzame oblast nad vozilom. Predlog zahteva tudi nadzornika na daljavo, če že ne možnost ročnega prevzema v kritičnih situacijah. Za zdaj zakonodaja še ne vključuje uporabe osebnih avtonomnih vozil, ampak le manjše avtobuse in logistična vozila. Tudi ta vozila v Nemčiji geografsko omejena.
Uporaba le pod strogimi pogoji
Poznavalci pravijo, da če bo zakon sprejet, bo Nemčija lahko začela uporabo že naslednje leto. To bi prineslo v javni promet veliko olajšanje, hkrati bi bilo koordiniranje različnih služb veliko lažje. Vendar bo uporaba takih vozil omogočena samo pod strogimi pogoji. Podjetja, ki bodo želela uporabljati vozila, bodo morala skleniti zavarovanje in dostop na daljavo za prekinitev avtonomne vožnje.
Podjetja, ki že testirajo, bodo v veliki prednosti
Podjetja v Nemčiji, ki so testiranja že začela, bodo imela v evropskem gospodarstvu veliko prednost, so prepričani poznavalci. Eno takih je podjetje Argo AI, ki med drugim sodeluje z Volkswagnom in je svoja avtonomna vozila testiralo v inovacijskem centru Lab Campus na letališču v Münchnu.
Testiranja tudi drugod po svetu
Testiranja vozil brez voznikov se izvajajo po številnih državah, vendar je Nemčija prva, ki v testiranja vključuje redni promet. Kitajski robotaxi startup Pony.ai je postal osmo podjetje z dovoljenjem za testiranje avtonomnih vozil v Kaliforniji. Podjetje Nuro pa je edino, ki ima dovoljenje za uvajanje v komercialne namene na javnih cestah. Na Kitajskem podjetje AutoX, ki sodeluje z Alibabo, preizkuša vozne parke brez voznikov. Torej je res le še vprašanje časa, ko bodo mimo nas po prehitevalnem pasu drveli prazni avtomobili.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.