Najdaljši podvodni predor na Kitajskem zgrajen v štirih letih
Kitajci so za izgradnjo najdaljšega podvodnega predora v najbolj obljudeni državi na svetu potrebovali malce manj kot štiri leta. Predor je sicer del 44-kilometrske avtocestne povezave, ki je bila za javnost odprta 30. decembra 2021. Predor pod jezerom je bil zgrajen z namenom razbremenitve prometa na tem območju in za spodbujanje gospodarskega razvoja.
Najdaljši na Kitajskem
Po skoraj štirih letih gradnje je najdaljši kitajski podvodni avtocestni predor odprt za promet. Predor Taihu je sicer dolg 10,79 kilometra in teče pod jezerom Taihu v provinci Jiangsu na vzhodu Kitajske, približno 50 kilometrov vzhodno od Šanghaja. Po navedbah vladnih uradnikov province Jiangsu je bil predor zgrajen za približno 1,36 milijarde evrov, je poročala kitajska tiskovna agencija Xinhua.
Gradnja se je sicer začela 9. januarja 2018. Za gradnjo dvosmernega predora, ki ima šest voznih pasov in je širok 17,45 metra, so porabili več kot dva milijona kubičnih metrov betona. Strop predora je opremljen s pisanimi LED lučmi, ki naj bi preprečevale utrujenost voznikov.
Predor je del 44 kilometrov dolge avtocestne povezave, ki je bila za javnost odprta 30. decembra 2021. Predstavlja alternativno hitro cesto za potnike, ki potujejo med Šanghajem in Nandžingom, glavnim mestom Jiangsuja. Povezuje tamkajšnje hitre ceste, zgrajena pa je bila za razbremenitev prometnega pritiska na mesta ob jezeru Taihu in hkrati za spodbujanje gospodarskega razvoja mest na območju delte reke Jangce.
Kateri pa je najdaljši na svetu?
Najdaljši tekoči avtocestni predor na svetu je sicer norveški 14,3-kilometrski dvocevni predor Ryfast, ki poteka med mestom Stavanger in občino Strand, navaja CNN Travel. Kar zadeva podvodne predore na splošno, pa najvišje priznanje pripada predoru pod Rokavskim prelivom, ki z železnico povezuje Anglijo in Francijo. Njegov potopljeni del je dolg 37,9 kilometra, kar je najdaljši podvodni predor na svetu.
Združeno kraljestvo in Francija sta zamisel o gradnji predora pod Rokavskim zalivom ponovno obudili leta 1986. Železniški predor je bil izbran pred predlogi za zelo dolg viseči most, povezavo med mostom in predorom ter kombinirano železniško in cestno povezavo. Projekt je zasebno financiral konzorcij britanskih in francoskih korporacij in bank; angleško-francosko podjetje, ki upravlja predor, se imenuje Eurotunnel. Predor je bil uradno odprt 6. maja 1994.
Več iz rubrike
Slovenski junak trajnosti je postalo podjetje Pribinovina
Zmagovalci Generalijevega natečaja SME EnterPRIZE za bolj trajnostno gospodarstvo.
Nadzornemu svetu NLB se je pridružil Luka Vesnaver
Štiriletni mandat je je nastopil 30. septembra, po pridobitvi soglasja Evropske centralne banke, so sporočili iz NLB.