Najdaljši most nad morjem so gradili skoraj desetletje

Najdaljši most, v katerega je vgrajenih več kot 420.000 ton jekla, bo nad delto Biserne reke v obliki črke Y povezoval finančno središče Azije Hongkong, kitajsko igralniško prestolnico Macao in kitajsko celino v mestu Zhuhai, za promet bo -po mnogih zapletih in skoraj desetletju gradnje- odprt v sredo. Z njegovim odprtjem se bo potovalni čas na šestpasovnici skrajšal za 60 odstotkov, se pravi 4 ure potovanja bodo zdaj zahtevale le 45 minut vožnje.

Most, ki povezuje Hongkonški otok Lantau z Zhuhaijem in igralniško prestolnico Macao, je dolg 55 kilometrov in sloni na treh jeklenih konstrukcijah, dogradili so še dva umetna otoka, na poti pa se bodo potniki potopili tudi pod gladino v podvodni predor.

Po načrtih bo moral most prenesti potres z magnitudo 8,0 po Richterjevi lestvici, močne sunke vetra med divjanjem tajfunov in morebitni trk s supertankerjem. Za številne ladje, ki plujejo v teh vodah, bo na voljo več enosmernih prehodov.
Gradnja mega mostu se je začela že v letu 2009, a se je zaradi zamud in nepredvidljivih momentov v gradnji, spreminjajočih finančnih struktur, možnih koruptivnih dejanj in mnogih smrti delavcev, zavlekla v skoraj desetletje trajajoči projekt. Zagovorniki projekta ga označujejo kot projektni in izvedbeni čudež, nasprotniki pa so ga poimenovali tudi »most smrti«, saj se jim zdi nepotreben, tako s stroškovnega vidika, kot zaradi vseh izgubljenih življenj pri izredno zahtevni gradnji.
PREBERITE ŠE:
Kitajska gradi svojo Silicijevo dolino
Velika slovesna otvoritev se bo v mestu Zhuhai zgodila v sredo, ko napovedujejo tudi prihod predsednika Xi Jinpinga.

Več iz rubrike
Borzna rast proizvajalcev orožja
Evropa se bo ponovno oborožila in v obrambno industrijo se bo zlilo veliko denarja, investitorji so skočili in želijo biti del te rasti.
Avstrijski Steyr in hrvaški Đuro Đaković vodita evropske orožarje
Napovedani povečani izdatki za evropsko obrambo obnoreli vlagatelje.