Na Pelješcu bodo jutri zabrneli kitajski gradbeni stroji
Kitajski konzorcij bo gradnjo v okviru največjega hrvaškega infrastrukturnega projekta začel tri mesece po podpisu nekaj manj kot 2,1 milijarde kun (277 milijonov evrov) vredne pogodbe o gradnji mostu s Hacom. Poleg China Road and Bridge Corporation so v konzorciju še podjetja CCCC Highway Consultants, CCCC Second Highway Engineering in CCCC Second Harbour Engineering. Gradnja mostu na Pelješac bo prvi takšen gradbeni projekt kitajskih podjetij v EU.
Danes bodo v Stonu, ki se nahaja na stičišču Pelješca s celino, podpisali zapisnik o uvajanju konzorcija v posle izgradnje mostu, so napovedali hrvaški naročniki del. V 36 mesecih naj bi Hrvaška končno dobila neposredno cestno povezavo s skrajnim jugom države, ne da bi jo prekinila državna meja z Bosno in Hercegovino.
V prvih šestih mesecih ne gre pričakovati večjih gradbenih posegov, temveč bo kitajski konzorcij opravljal pripravljalna dela, kot so dodatne raziskave morskega dna, v katerem bodo postavili temelje za konstrukcijo mostu, je v četrtek poročal Jutarnji list.
Časnik se pri tem sklicuje na načrt soavtorja mostu, slovenskega gradbeniškega inženirja Marjana Pipenbaherja, v skladu s katerim se bodo prvi nosilni oporniki mostu nad morsko gladino dvignili v 10 mesecih po začetku gradnje. Globina morja pod mostom je približno 28 metrov.
Zagrebški časnik napoveduje, da bodo gradbinci s Kitajske najprej zrušili dva podporna stebra, ki sta bila narejena na prejšnjih gradbiščih, na katerih je otvoritveni trak dvakrat slovesno prerezal nekdanji hrvaški premier Ivo Sanader v letih 2005 in 2007.
Vrednost aktualnega mostu je 420 milijonov evrov, EU pa bo iz kohezijskih skladov prispevala 85 odstotkov tega zneska. Most bo dolg 2,4 kilometra, visok 55 metrov ter širok nekaj manj kot 24 metrov. Na njem bodo štirje prometni pasovi.
Gradnja cestne povezave Dalmacije bo potekala v treh fazah. Najprej bodo gradili most na polotok, nato pristopne ceste do mostu ter na koncu obvoznico pri Stonu. Medtem poteka Hacov razpis za izvajalce druge faze projekta, do konca leta pa bo po napovedih sledil tudi razpis za sklepno fazo. Celotni projekt cestne povezave je ocenjen na več kot 526 milijonov evrov, končali naj bi ga leta 2022.
Izgradnji mostu ostro nasprotuje bošnjaški član predsedstva Bosne in Hercegovine Bakir Izetbegović zaradi nerešenega spora o meji med Hrvaško in BiH. Meni, da bi BiH z mostom izgubila možnost dostopa do odprtega morja, a je ostal osamljen pri svojih zahtevah, da bi ustavili projekt, ker najvišji predstavniki srbskega in hrvaškega naroda v BiH v gradnji mostu na Pelješac ne vidijo nič spornega.
Prve ideje za most je na Hrvaškem javno objavila županijska oblast v Dubrovniku konec 90. let prejšnjega stoletja. Most so uvrstili v urbanistični načrt dubrovniško-neretvanske županije leta 2000. Po dvakrat neuspešno odprtih gradbiščih mostu na Hrvaškem pričakujejo, da jim bo v tretje uspelo.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.