Na agenciji za civilno letalstvo letos 134 prijav proti Adrii Airways
Javna agencija za civilno letalstvo RS je kot nadzorni organ uresničevanja zakonodaje EU o pravicah potnikov v letalskem prometu letos do zdaj prejela 134 prijav proti Adrii Airways, predvsem zaradi odpovedi letov in dolgih zamud. Prevozniku, ki se te dni spopada s povečanimi operativnimi težavami, so ob tem lani izrekli za okoli 35.500 evrov glob.
Odpri galerijo
Adria Airways se že nekaj časa sooča s kritikami zaradi nenadnih odpovedi in združevanj letov, pred dnevi pa je sporočila, da bo v času do konca junija odpovedala več letov. V družbi so skopo pojasnili, da so se tako odločili iz tehničnih in operativnih razlogov, predvidevajo pa, da bodo svoje letalske operacije stabilizirali z začetkom naslednjega meseca.
Zagotovili so, da obveščanje potnikov poteka, in da se trudijo vsem potnikom, ki so jim lete odpovedali, najhitreje poiskati alternativne polete, a jeza potnikov je vse bolj izrazita in se kaže tudi v objavah na družbenih omrežjih.
Na agenciji za civilno letalstvo, ki je v Sloveniji pristojna za nadzor ključnega dokumenta EU na področju pravic letalskih potnikov, uredbe o določitvi skupnih pravil glede odškodnine in pomoči potnikom v primerih zavrnitve vkrcanja, odpovedi ali velike zamude letov, so navedli, da so letos proti Adrii dobili 134 prijav. Zaradi zamude je prišlo 56 prijav, zaradi odpovedi leta 74 in zaradi zavrnitve vkrcanja štiri.
Na vprašanje, ali je Adria do zdaj v teh primerih izplačevala odškodnine, so odgovorili, da je, a žal večkrat z zamudo.
Na agenciji so postregli tudi s podatkom, da so lani Adrii izrekli za 35.511 evrov glob, ker je levji delež vseh glob, izdanih letalskim prevoznikom (40.081 evrov). Ob tem so nekdanjemu nacionalnemu, zdaj zasebnemu letalskemu prevozniku, izrekli tudi več drugih ukrepov, kot so opozorila, opomini in zahteve za odpravo neskladij.
Na agenciji so spomnili, da glede na to, da se število letalskih operacij v zadnjih letih povečuje, posledično raste tudi število prepeljanih potnikov in temu sorazmerno tudi število prijav na podlagi kršitev pravic iz omenjene evropske uredbe. Obenem je tudi osveščenost potnikov glede njihovih pravic z leti postala boljša.
Najbolj pogoste prijave in vprašanja, izhajajo iz uresničevanja zahtev po odškodnini ali neizpolnjevanja predpisanega roka za odgovor letalskega prevoznika na odškodninski zahtevek potnika, ki je pri dveh mesecih.
Leta 2016 so proti vsem prevoznikom prejeli 146 prijav, leta 2017 jih je bilo 149, leta 2018 337, letos pa do 13. junija 208, od česar so jih 45 odstopili drugim pristojnim organom EU. Letos so evidentirali tudi 72 vprašanj potnikov, evidence telefonskih klicev pa ne vodijo.
Letos so zaradi povečanega zanimanja medijev in števila novinarskih vprašanj začeli z dodatnimi administrativnimi postopki za vpisovanje podatkov na podlagi vrste prijavljenih dogodkov (npr. zamude leta, odpovedi leta, zavrnitve vkrcanja na letalo, slabše namestitve na letalu idr.).
Agencija potnikom svetuje, naj se v primeru težav ravnajo po postopku, navedenem na spletni strani agencije in uveljavljajo odškodninske zahtevke na pristojnem sodišču. Agencija namreč nima pristojnosti izterjave odškodnine v imenu potnikov. Velikokrat pa že s svojimi prvimi dejanji v postopku postopke pospeši, so navedli.
Ugotavljajo tudi, da se potniki, ko dobijo odgovor prevoznika in z njim niso zadovoljni, obrnejo na agencijo, nato pa jih zelo razjezi, če agencija prav tako ugotovi, da jim odškodnina ne pripada. V tem primeru potem pogosto obvestijo tudi medije.
Glede zadnjega dogajanja v povezavi z Adrio Airways so se pred dnevi oglasili tudi v Sindikatu prometnih pilotov Slovenije. Med drugim so poudarili, da operativne težave, s katerimi se pred vrhuncem poletne sezone srečuje Adria, niso posledica pomanjkanja denarnih sredstev, ampak slabe organizacije delovnega procesa.
"Do odpovedi poletov prihaja zaradi preveč optimistično zastavljenega urnika poletov. Piloti moramo delati do skrajnosti, kot jo še dopušča kolektivna pogodba. Posledično prihaja do preutrujenosti in bolniških odsotnosti," je za portal Siol ponazoril vodja sindikata Luka Radovic.
Opozoril je tudi, da v zadnjem času pogosto prihaja do kršitev kolektivne pogodbe pri izplačevanju plač in izpolnjevanju drugih pravic zaposlenih. Ravno zaradi tega so se predstavniki sindikata v sredo sestali z vodstvom Adrie.
Vodilni v prevozniku sestanka niso komentirali, Radovic pa je za TV Slovenija povedal, da piloti zahtevajo spoštovanje trenutno veljavne kolektivne pogodbe, npr. na področju časovnice izplačil plač, dnevnic in drugih obveznosti ter pri spoštovanju določil glede delovnih pogojev.
Zagotovili so, da obveščanje potnikov poteka, in da se trudijo vsem potnikom, ki so jim lete odpovedali, najhitreje poiskati alternativne polete, a jeza potnikov je vse bolj izrazita in se kaže tudi v objavah na družbenih omrežjih.
Na agenciji za civilno letalstvo, ki je v Sloveniji pristojna za nadzor ključnega dokumenta EU na področju pravic letalskih potnikov, uredbe o določitvi skupnih pravil glede odškodnine in pomoči potnikom v primerih zavrnitve vkrcanja, odpovedi ali velike zamude letov, so navedli, da so letos proti Adrii dobili 134 prijav. Zaradi zamude je prišlo 56 prijav, zaradi odpovedi leta 74 in zaradi zavrnitve vkrcanja štiri.
Na vprašanje, ali je Adria do zdaj v teh primerih izplačevala odškodnine, so odgovorili, da je, a žal večkrat z zamudo.
Na agenciji so postregli tudi s podatkom, da so lani Adrii izrekli za 35.511 evrov glob, ker je levji delež vseh glob, izdanih letalskim prevoznikom (40.081 evrov). Ob tem so nekdanjemu nacionalnemu, zdaj zasebnemu letalskemu prevozniku, izrekli tudi več drugih ukrepov, kot so opozorila, opomini in zahteve za odpravo neskladij.
Na agenciji so spomnili, da glede na to, da se število letalskih operacij v zadnjih letih povečuje, posledično raste tudi število prepeljanih potnikov in temu sorazmerno tudi število prijav na podlagi kršitev pravic iz omenjene evropske uredbe. Obenem je tudi osveščenost potnikov glede njihovih pravic z leti postala boljša.
Najbolj pogoste prijave in vprašanja, izhajajo iz uresničevanja zahtev po odškodnini ali neizpolnjevanja predpisanega roka za odgovor letalskega prevoznika na odškodninski zahtevek potnika, ki je pri dveh mesecih.
Leta 2016 so proti vsem prevoznikom prejeli 146 prijav, leta 2017 jih je bilo 149, leta 2018 337, letos pa do 13. junija 208, od česar so jih 45 odstopili drugim pristojnim organom EU. Letos so evidentirali tudi 72 vprašanj potnikov, evidence telefonskih klicev pa ne vodijo.
Letos so zaradi povečanega zanimanja medijev in števila novinarskih vprašanj začeli z dodatnimi administrativnimi postopki za vpisovanje podatkov na podlagi vrste prijavljenih dogodkov (npr. zamude leta, odpovedi leta, zavrnitve vkrcanja na letalo, slabše namestitve na letalu idr.).
Agencija potnikom svetuje, naj se v primeru težav ravnajo po postopku, navedenem na spletni strani agencije in uveljavljajo odškodninske zahtevke na pristojnem sodišču. Agencija namreč nima pristojnosti izterjave odškodnine v imenu potnikov. Velikokrat pa že s svojimi prvimi dejanji v postopku postopke pospeši, so navedli.
Ugotavljajo tudi, da se potniki, ko dobijo odgovor prevoznika in z njim niso zadovoljni, obrnejo na agencijo, nato pa jih zelo razjezi, če agencija prav tako ugotovi, da jim odškodnina ne pripada. V tem primeru potem pogosto obvestijo tudi medije.
Glede zadnjega dogajanja v povezavi z Adrio Airways so se pred dnevi oglasili tudi v Sindikatu prometnih pilotov Slovenije. Med drugim so poudarili, da operativne težave, s katerimi se pred vrhuncem poletne sezone srečuje Adria, niso posledica pomanjkanja denarnih sredstev, ampak slabe organizacije delovnega procesa.
"Do odpovedi poletov prihaja zaradi preveč optimistično zastavljenega urnika poletov. Piloti moramo delati do skrajnosti, kot jo še dopušča kolektivna pogodba. Posledično prihaja do preutrujenosti in bolniških odsotnosti," je za portal Siol ponazoril vodja sindikata Luka Radovic.
Opozoril je tudi, da v zadnjem času pogosto prihaja do kršitev kolektivne pogodbe pri izplačevanju plač in izpolnjevanju drugih pravic zaposlenih. Ravno zaradi tega so se predstavniki sindikata v sredo sestali z vodstvom Adrie.
Vodilni v prevozniku sestanka niso komentirali, Radovic pa je za TV Slovenija povedal, da piloti zahtevajo spoštovanje trenutno veljavne kolektivne pogodbe, npr. na področju časovnice izplačil plač, dnevnic in drugih obveznosti ter pri spoštovanju določil glede delovnih pogojev.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.