Merklova zanikala predhodno obveščenost o Volkswagnovem goljufanju
Merklova je po poročanju francoske tiskovne agencije AFP pojasnila, da jo je minister za promet Alexander Dobrindt stalno obveščal o podrobnostih škandala, ministrstvo pa je tudi podpirala pri izvedbi notranje preiskave nepravilnosti. "Spodbujala sem ga, naj stori vse za razkritje podatkov, ki še niso bili znani," je izpostavila kanclerka.
Komisijo je zanimala tudi vsebina pogovora, ki ga je Merklova leta 2010 imela s tedanjim guvernerjem Kalifornije Arnoldom Schwarzeneggerjem. Predsednica uprave kalifornijske agencije za kakovost zraka Mary Nichols je komisiji na ponedeljkovem zaslišanju namreč povedala, da je Merklova takrat kritizirala stroga kalifornijska pravila glede dizelskih vozil.
Kot je dejala Nicholsova, je bila presenečena nad kanclerkinim podrobnim poznavanjem tega področja. Merklova je na to odgovorila, da bi to lahko bila posledica funkcije okoljske ministrice, ki jo je opravljala med letoma 1994 in 1998.
Komisija se doslej še ni opredelila glede odgovornosti Merklove oziroma njene vlade pri škandalu. Eno ključnih vprašanj, na katero želi najti odgovor, je sicer, zakaj so nepravilnosti razkrili ameriški in ne nemški organi.
Afera "dieselgate" je izbruhnila septembra 2015, ko so v Volkswagnu priznali, da so v 11 milijonov vozil po vsem svetu vgradili programsko opremo, ki je na testih prikazovala nižje vrednosti izpušnih plinov. Prevaro so razkrile oblasti v ZDA, Volkswagen pa je tam že pristal na plačilo več kot 23 milijard dolarjev kazni in odškodnin.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese