Med usodno nesrečo Teslinega avtomobila vklopljen avtopilot

Avtopilot sicer ne omogoča upravljanja vozila brez kakršnekoli aktivnosti voznika. Gre namreč za drugo od sicer petih stopenj avtonomne vožnje avtomobila - peta stopnja označuje popolnoma avtonomno vožnjo. Še pred kratkim so bili tovrstni avtomobili le del znanstvene fantastike, vendar so čedalje bližje resničnosti.
Avtomobil tesla model x iz leta 2017 je 23. marca trčil v obcestno ograjo nedaleč od mesta Mountain View v Kaliforniji. Vozilo je zagorelo, nato pa sta vanj trčili še dve drugi vozili. 38-letni voznik Wei Huang, sicer inženir pri digitalnemu velikanu Apple, je kasneje poškodbam podlegel v bolnišnici.
Podjetje je v petek v blogu sporočilo, da je voznik pred nesrečo vključil avtopilota, vendar med vožnjo ni upošteval varnostnih opozoril. "Pred nesrečo je bil vključen avtopilot, pri čemer je bila razdalja sledenja v prilagodljivem načinu vožnje nastavljena na minimalno razdaljo," je zapisala Tesla.
"Voznik je nato prejel več slikovnih in eno zvočno opozorilo, vendar kljub temu njegove roke šest sekund pred nesrečo niso bile zaznane na volanu," piše v pojasnilu.
Do nesreče Teslinega vozila je prišlo v istem tednu, ko je samovozeče Uberjevo vozilo v Arizoni do smrti povozilo peško. Podjetje je zato ustavilo program samovozečih avtomobilov.
Več iz rubrike
Dva tisoč novih na leto, sto tisoč v voznem parku
Posel težkih tovornjakov v Sloveniji obvladuje sedem ali osem znamk. Še vedno skoraj vsi dizelski, električnih letos deset.
Trajnost je odgovor tudi na nihanje cen energije
Povečal se je delež podjetij, ki merijo ogljični odtis, zmanjšal pa se je delež podjetij, ki postavljajo cilje razogljičenja.