Marketing magazin o lanskem poslovanju medijev

Skupni prihodki medijev v Sloveniji so lani dosegli 315 milijonov evrov, kar je dva odstotka manj kot leta 2015, ugotavlja revija Marketing magazin v letnem pregledu poslovanja medijev. Najbolj dobičkonosna sta bila Delo in Dnevnik, največji padec prometa pa sta zabeležila Mladinska knjiga in Večer.
Fotografija: Pixabay
Odpri galerijo
Pixabay

Lani je 95 slovenskih medijev ustvarilo skupno izgubo v višini 12 milijonov evrov, kar je dobrih 16 milijonov evrov oziroma 58 odstotkov manj kot leto prej, ko je izguba znašala okoli 28 milijonov evrov, so sporočili iz Marketing magazina, ki je pri raziskavi uporabil podatke Ajepesa za leto 2016.

Najvišjo rast prihodkov med vsemi analiziranimi mediji je tako kot leto prej zabeležil Salomon, ki je ustvaril 43 milijonov evrov čistih prihodkov od prodaje oziroma sedem milijonov evrov več na letni ravni. Dobre tri milijone evrov več prihodkov je imela lani tudi medijska hiša Pro Plus, sledijo družba za oglaševanje s svetlobnimi napisi Media Light, RTV Slovenija in televizija Sport TV (ASPN).

Med preučevanimi mediji je lani padec prometa najbolj občutila Mladinska knjiga, katere prihodki so se znižali za štiri milijone evrov, ob slabe tri milijone evrov pa je bil tudi Večer. Za poldrugi milijon evrov so se zmanjšali prihodki radijske mreže Infonet, za milijon evrov in več pa podjetjema TSmedia (Siol) in Antenna TV SL (Planet TV).

Na prvih dveh mestih lestvice najbolj dobičkonosnih medijev sta kljub nekoliko nižjemu prometu Delo z 1,6 milijona evrov in Dnevnik z 1,5 milijona evrov dobička. Uspešen je bil tudi Dolenjski list, ki je leto 2016 končal z dobrim milijonom evrov dobička. Na lestvici najbolj uspešnih sta tudi Europlakat in Metropolis Media, ki imata skupno 1,9 milijona evrov dobička.

Med medije z negativnimi številkami so se lani znova zapisali isti mediji, predvsem Planet TV, ki je leto končal z dobrimi 13 milijoni evrov izgube. Sta pa zaradi tega izgubo nekoliko zmanjšala Pro Plus, ki je zabeležil negativen izid v višini 4,5 milijona evrov, in TSmedia, ki je izgubo močno znižala, in sicer za kar 72 odstotkov. V rdečih številkah so tokrat prvič tudi Videotop, Radio Kranj, Radio Krka, Radio Sora, Univox in ribniška televizija Rkanal, so še navedli pri Marketing magazinu.

Več iz rubrike