Manager leta 2019 je Tomaž Berločnik, predsednik uprave Petrola
Tomažu Berločniku je v 8 letih uspelo preobraziti podjetje, ki je danes največje v Sloveniji. Tako Petrol ni več le naftni trgovec, ampak družba prihodnosti, ki postavlja nove trende in poslovne modele na področju energetike in trgovine ter razvija pametne rešitve na področju energetike in mobilnosti.
Odpri galerijo
Berločnik je korenito preobrazbo podjetja izvedel z opolnomočenjem zaposlenih, ki med njegovimi najmočnejšimi točkami izpostavljajo vizionarstvo in težnjo k napredku, pogum in odprtost ter predanost in vztrajnost.
V osmih letih 92-odstotno povišanje čistih prihodkov od prodaje
Ko je leta 2011 prišel v Petrol, je želel dobro poslovanje nadgraditi. Zavedal se je, da se bodo razmere na trgu spremenile in da bo za ohranitev konkurenčnosti potrebno družbo prestrukturirati, za kar je navdušil tudi svojo ekipo. V svojem drugem mandatu se je lotil uresničevanja nove strategije, ki že žanje rekordne finančne rezultate.
Leto 2018 je bilo najboljše poslovno leto v zgodovini Petrola. Skupina je imela 5,4 milijarde evrov čistih prihodkov od prodaje, kar je 20 odstotkov več kot leto prej in kar 92 odstotkov več kot leta 2010. Lani so 50 odstotkov prodaje proizvodov iz nafte ustvarili v Sloveniji, 28 odstotkov na trgih Evropske unije in 22 odstotkov na trgu JV Evrope. V prvem trimesečju 2019 so postavili nov rekord, saj so imeli 1,4 milijarde čistih prihodkov, kar je 19 odstotkov več kot v enakem obdobju lani.
V letu 2018 so imeli tudi za 13 odstotkov višji čisti poslovni izid v višini 91,8 milijona evrov, EBITDA je bila 171,5 milijona evrov, dodana vrednost na zaposlenega pa 63.800 evrov, kar je 43 odstotkov več od povprečja slovenskega gospodarstva.
Plače za skoraj tretjino višje od slovenske povprečne bruto plače
Skupina Petrol je imela konec lanskega leta 4.857 zaposlenih, od tega 33 odstotkov v tujini. Zaposleni v Sloveniji so imeli v povprečju za 26 odstotkov višjo bruto plačo od slovenske povprečne bruto plače. V podjetju imajo vzpostavljen tudi sistem razvoja kadrov in poslovno akademijo za usposabljanje mladih obetavnih kadrov, izvajajo coachinge in programe mentoriranja ter imajo mrežo internih ambasadorjev. Lani se je vsak zaposleni povprečno izobraževal 26 pedagoških ur, imajo pa tudi program spodbujanja zdravja zaposlenih ter so družini in starejšim prijazno podjetje.
Med najboljšimi v regiji z investicijami prek 500 milijonov
Berločnik je tudi ambiciozen in želi s Petrolom do leta 2022 postati pomemben regijski 'igralec' na treh ključnih področjih: v energetiki, mobilnosti in trgovini. To bodo dosegli z inovacijami in digitalnimi rešitvami ter partnerstvi in prevzemi. Lani so odkupili večinske oziroma 100-odstotne deleže družb: mBills, Megaenergija, Ekoen, Ekoen S. in Zagorski Metalac.
Podjetje se lahko pohvali tudi z več dobrodelnimi projekti, saj je krepitev odgovornosti in vračanje družbi del njihovega poslovenga modela.
V osmih letih 92-odstotno povišanje čistih prihodkov od prodaje
Ko je leta 2011 prišel v Petrol, je želel dobro poslovanje nadgraditi. Zavedal se je, da se bodo razmere na trgu spremenile in da bo za ohranitev konkurenčnosti potrebno družbo prestrukturirati, za kar je navdušil tudi svojo ekipo. V svojem drugem mandatu se je lotil uresničevanja nove strategije, ki že žanje rekordne finančne rezultate.
Leto 2018 je bilo najboljše poslovno leto v zgodovini Petrola. Skupina je imela 5,4 milijarde evrov čistih prihodkov od prodaje, kar je 20 odstotkov več kot leto prej in kar 92 odstotkov več kot leta 2010. Lani so 50 odstotkov prodaje proizvodov iz nafte ustvarili v Sloveniji, 28 odstotkov na trgih Evropske unije in 22 odstotkov na trgu JV Evrope. V prvem trimesečju 2019 so postavili nov rekord, saj so imeli 1,4 milijarde čistih prihodkov, kar je 19 odstotkov več kot v enakem obdobju lani.
V letu 2018 so imeli tudi za 13 odstotkov višji čisti poslovni izid v višini 91,8 milijona evrov, EBITDA je bila 171,5 milijona evrov, dodana vrednost na zaposlenega pa 63.800 evrov, kar je 43 odstotkov več od povprečja slovenskega gospodarstva.
Priznanje Manager leta je eno od najbolj prestižnih priznanj na področju managementa v slovenskem prostoru. Z njim nagrajujejo vodilne slovenske managerke in managerje za njihove izjemne poslovne dosežke v podjetjih, ki jih vodijo. Njihovi vzponi in padci so navdih in spodbuda ostalim managerkam in managerjem na njihovi poti med najboljše.
Plače za skoraj tretjino višje od slovenske povprečne bruto plače
Skupina Petrol je imela konec lanskega leta 4.857 zaposlenih, od tega 33 odstotkov v tujini. Zaposleni v Sloveniji so imeli v povprečju za 26 odstotkov višjo bruto plačo od slovenske povprečne bruto plače. V podjetju imajo vzpostavljen tudi sistem razvoja kadrov in poslovno akademijo za usposabljanje mladih obetavnih kadrov, izvajajo coachinge in programe mentoriranja ter imajo mrežo internih ambasadorjev. Lani se je vsak zaposleni povprečno izobraževal 26 pedagoških ur, imajo pa tudi program spodbujanja zdravja zaposlenih ter so družini in starejšim prijazno podjetje.
Med najboljšimi v regiji z investicijami prek 500 milijonov
Berločnik je tudi ambiciozen in želi s Petrolom do leta 2022 postati pomemben regijski 'igralec' na treh ključnih področjih: v energetiki, mobilnosti in trgovini. To bodo dosegli z inovacijami in digitalnimi rešitvami ter partnerstvi in prevzemi. Lani so odkupili večinske oziroma 100-odstotne deleže družb: mBills, Megaenergija, Ekoen, Ekoen S. in Zagorski Metalac.
Kaj je mBills?
Podjetje se lahko pohvali tudi z več dobrodelnimi projekti, saj je krepitev odgovornosti in vračanje družbi del njihovega poslovenga modela.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese