Magna prejela okoljevarstveno soglasje
Kot je za STA povedal Soršak, glede na to, da je bilo kar nekaj možnosti za javno obravnavo in da so bili podani vsi vsebinski odgovori, upa, da bodo vsi toliko kooperativni, da ne bo prišlo do namernega zavlačevanja z vlaganjem pritožb.
"Če bo še kakšno vsebinsko vprašanje, je mogoče odgovor nanj dobiti pri investitorju in niso potrebne pritožbe, ki bi zavlekle postopek. V nasprotnem primeru bo lokacija na Madžarskem postala lokacija A, nam pa bo ostal le tovorni promet iz Gradca preko Maribora in Lendave v Zalaegerszeg," je dejal Soršak.
V postopek pridobivanja okoljevarstvenega soglasja je bila kot stranski udeleženec vključena tudi občina Miklavž na Dravskem polju, ki je imela nekaj zadržkov predvsem glede komunalne ureditve. A kot je spomnil župan Leo Kremžar, so z vlado nedavno sklenili memorandum, v katerem so sprejeli tudi njihove predloge glede reševanja problematike kanalizacije, zato zdaj posebnih zadržkov nimajo več.
"To bo seveda zdaj treba spraviti tudi v prakso, a verjamem, da vlada takih dokumentov ne podpisuje kar tako. Kljub temu še naprej ostajajo nekateri elementarni pomisleki okoli izbire lokacije in tega, da se tovarno postavlja na najboljša kmetijska zemljišča. Prav tako sem še vedno prepričan, da za to naložbo ni potrebno, da pade eno samo drevo, a gre tukaj tudi za merjenje mišic med različnimi ministrstvi," je še dodal Kremžar.
Agencija RS za okolje (Arso) je Magni izdal okoljevarstveno soglasje za projekt v poslovni coni Hoče. S tem je bil storjen nov korak do pridobitve gradbenega dovoljenja, potrebnega za začetek uresničevanja prve faze projekta. Ta predvideva lakirnico za okoli 400 zaposlenih.
Agencija ugotavlja, da je Magna s predloženo dokumentacijo in njenimi dopolnitvami izkazala, da je poseg sprejemljiv za okolje in da zaradi gradnje mejne vrednosti ne bodo presežene. Prav tako bodo v tovarni po njihovem mnenju po izgradnji pri obratovanju uporabili tehnologije lakiranja, ki so sprejemljive oziroma skladne z zahtevami najboljših razpoložljivih tehnik in imajo nižje emisije hlapnih organskih spojin.
Kot še dodajajo na Arsu, bodo vsi pogoji in ukrepi za preprečevanje onesnaževanja okolja, ki jih mora zagotoviti investitor v zvezi z obratovanjem, določeni v okoljevarstvenem dovoljenju. Za tega Magna sicer še ni zaprosila.
Izdaja okoljevarstvenega soglasja s tem sicer še ni pravnomočna, saj se na odločitev Arsa še vedno lahko pritožijo stranski udeleženci, torej predvsem okoljevarstvene organizacije, ki so sodelovale v postopku s svojimi pripombami. Te se lahko pritožijo v 15 dneh po tistem, ko bo odločba vročena vsem udeležencem v postopku.
Kdaj bo odločitev Arsa pravnomočna, ni mogoče napovedati. V Magni so sicer na gradbeno dovoljenje pripravljeni čakati do konca septembra, v nasprotnem primeru se bodo lotili plana B oziroma selitve projekta na Madžarsko.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese