Luka Koper kakor velik diamant, ki še ni dodobra izbrušen
Antolovič, ki je bil za predsednika nadzornega sveta imenovan minuli petek, je v pogovoru za časnik Delo uvodoma izpostavil, da je njegov cilj prenesti operativno znanje na predsednika uprave Luke in njegovo ekipo, da bi s tem izboljšali učinkovitost delovanja in dobičkonosnost.
"S 35-letnimi izkušnjami bi rad kot nadzornik družbe v okviru svojih pravic in dolžnosti pripomogel k takšnemu prenosu znanja," je dejal. Mesto predsednika uprave Luke Koper ga ne zanima, saj že sedi na čelu uprave najstarejše svetovne pomorske družbe P&O Maritime s sedežem v Dubaju.
Prvi nadzornik je med izzivi Luke izpostavil razvoj sistemov IKT. Ocenil je, da ima Luka Koper trenutno operativno, ne pa visoko raven tovrstnih sistemov.
Na vprašanje, ali se mu zdi kot nadzorniku, ki je spremljal delo sedanje uprave in pozna delo drugih pristanišč, upravičeno, da sedanja uprava Luke Koper ni dobila razrešnice za lani in da je tarča tako hudih kritik s strani vodstva SDH, je Antolovič odvrnil, da je takšna odločitev stvar lastnikov.
"Rezultati so dobri, ne pa odlični. Prepričan sem, kot sem bil tudi pred štirimi leti, da Luka lahko doseže še dosti boljše rezultate. In ima še posebno boljše delovne odnose z vsemi udeleženci, kot so država, lastniki, občine, železnica, zaposleni, sindikati...," je izpostavil.
"Luka ima veliko prednost pred konkurenčnimi pristanišči v Jadranu in Evropi tudi zato, ker ima zelo motivirano, kvalificirano in izkušeno delovno silo ter sindikate, ki razumejo delo in stremijo k uspehom," je še dejal v pogovoru za Delo.
Dejstvo, da je edini ohranil zaupanje med člani nadzornega sveta Luke, je komentiral z besedami, da je njegova naloga v funkciji nadzornika ta, da prinese dodano vrednost k dolgoročnemu razvoju Luke. To, da so bili na skupščini nekateri predstavniki zaposlenih kritični do njegove vloge v nadzornem svetu, pripisuje dejstvu, da ga ljudje ne poznajo. "Njihove navedbe so bile neutemeljene. Verjamem pa, da imajo vsi pravico povedati svoje mnenje," je dejal.
Antolovič se je v intervjuju dotaknil tudi drugega tira, ki je po njegovi oceni čim prej potreben predvsem zaradi varnosti prometa. "Današnja prevozna zmogljivost železnice in avtoceste iz Luke bi lahko bila okoli 30 milijonov ton na leto z izboljšanjem notranjih procesov, tehnologije in boljšim sodelovanjem med železnico, operaterji, ladjarji in vsemi deležniki v logistični verigi," meni.
Na vprašanje, kaj bi se moralo po njegovem mnenju spremeniti v lastništvu, organizaciji in modelu poslovanja Luke, je dejal, da verjame v vzpostavitev boljših delovnih odnosov in komunikacije z občinama Koper in Ankaran ter SDH in malimi delničarji, železnicami, državnimi organi in tudi z delovno silo ter sindikati.
Dotaknil se je še zaposlovanja delavcev, ki v Luki izvajajo storitve prek IPS-podjetij. Pojasnil je, da večina globalnih pristanišč zaposluje delovno silo prek storitve IPS.
"V vsakem primeru bi morali IPS delati skladno z veljavno zakonodajo ter po pravilih in standardih Luke, ki je odgovorna za njihovo kontrolo in dobro izvedene storitve na njenem območju. Izboljšanje delovanja IPS je ena od naših nalog," je še dejal.
Antolovič, ki je v rednih stikih z ekipo SDH, namerava v Luki ostati, dokler lahko prinese dodatno vrednost, da podjetje raste hitreje in ima boljše rezultate kot tekmeci.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese