Lufthansi zelena luč za devet milijard evrov državne pomoči
Delničarji nemške letalske družbe Lufthansa so se na skupščini odločili za sprejem državne pomoči, vredne devet milijard evrov, s katero bodo letalskega prevoznika rešili pred bankrotom. Država bo zdaj prevzela 20-odstotni delež v podjetju, kar jezi nekatere lastnike, ki bodo ob del svojih naložb. Nezadovoljni so tudi konkurenti v letalski panogi.
Odpri galerijo
Kot so danes po poročanju francoske tiskovne agencije AFP pojasnili v Bruslju, je injekcija nemške vlade v Lufthanso dovoljena, a bo morala družba posledično na letališčih v Frankfurtu in Münchnu poskrbeti tudi za prostor za druge letalske družbe in tako zagotoviti pošteno konkurenco.
Na odločitev EU so se že odzvali v nizkocenovnem letalskem prevozniku Ryanair, kjer so napovedali, da bodo pomoč Lufthansi izpodbijali pred Sodiščem EU. "Komisijo smo že obvestili, da se bomo pritožili na vse odločitve in vse potrditve pomoči, to pa velja tudi za odobritev pomoči Lufthansi," je novinarjem pojasnil vodja pravne službe pri Ryanairu Juliusz Gomorek.
Za reševalni sveženj je glasovalo več kot 98 odstotkov delničarjev, ki skupaj predstavljajo 39 odstotkov delnic Lufthanse, je po poročanju tujih tiskovnih agencij po skupščini, ki je potekala preko spleta, pojasnil predsednik nadzornega sveta Lufthanse Karl-Ludwig Kley. "Zagotovili bomo, da bo sveženj deloval, hvala za vaše zaupanje," je dodal.
Izvršni direktor družbe Carsten Spohr je že pred tem opozoril, da bo glasovanje o državni pomoči predstavljalo "zgodovinski trenutek" in bo odločilo o usodi letalskega velikana.
Potrditev reševalnega svežnja sicer ni bila samoumevna, saj mu je največji delničar Lufthanse, bavarski poslovnež Heinz Hermann Thiele, nasprotoval vse do srede, ko si je očitno premislil. Kot je dejal, sicer še vedno dvomi o dogovoru, s katerim se bo zmanjšala vrednost njegove lastne naložbe v letalskega prevoznika, a se zaveda, da je treba družbo rešiti pred insolventnostjo in zaščititi delovna mesta.
Med zasedanjem skupščine pa se je na letališču Frankfurt zbralo na desetine zaposlenih v Lufthansi. "Dvignite nas tja, kamor spadamo, glasujte za," je pisalo na enem od njihovih transparentov.
Skladno z dogovorom o pomoči bo Lufthansa od države prejela devet milijard evrov. Predvideno je, da bo državni stabilizacijski sklad WSF prispeval 5,7 milijarde evrov v premoženje matične družbe, pri čemer bo šlo za povratna sredstva.
Poleg tega bo WSF prek dokapitalizacije v višini 300 milijonov evrov vplačal nove delnice in pridobil 20-odstotno lastništvo, ki bi ga lahko v prihodnje povečal na 25 odstotkov in eno delnico, s čimer bi družbo tudi obranil pred morebitnim sovražnim prevzemom.
Predvideno je še tri milijarde evrov vredno posojilo državne razvojne banke KfW in zasebnih bank za obdobje treh let.
Nemška država se bo z 20-odstotnim deležem v lastniško strukturo Lufthanse vrnila prvič po privatizaciji leta 1997. Poleg tega bo dobila dve mesti v nadzornem svetu družbe.
Na odločitev EU so se že odzvali v nizkocenovnem letalskem prevozniku Ryanair, kjer so napovedali, da bodo pomoč Lufthansi izpodbijali pred Sodiščem EU. "Komisijo smo že obvestili, da se bomo pritožili na vse odločitve in vse potrditve pomoči, to pa velja tudi za odobritev pomoči Lufthansi," je novinarjem pojasnil vodja pravne službe pri Ryanairu Juliusz Gomorek.
PREBERITE TUDI:
Za reševalni sveženj je glasovalo več kot 98 odstotkov delničarjev, ki skupaj predstavljajo 39 odstotkov delnic Lufthanse, je po poročanju tujih tiskovnih agencij po skupščini, ki je potekala preko spleta, pojasnil predsednik nadzornega sveta Lufthanse Karl-Ludwig Kley. "Zagotovili bomo, da bo sveženj deloval, hvala za vaše zaupanje," je dodal.
Izvršni direktor družbe Carsten Spohr je že pred tem opozoril, da bo glasovanje o državni pomoči predstavljalo "zgodovinski trenutek" in bo odločilo o usodi letalskega velikana.
Potrditev reševalnega svežnja sicer ni bila samoumevna, saj mu je največji delničar Lufthanse, bavarski poslovnež Heinz Hermann Thiele, nasprotoval vse do srede, ko si je očitno premislil. Kot je dejal, sicer še vedno dvomi o dogovoru, s katerim se bo zmanjšala vrednost njegove lastne naložbe v letalskega prevoznika, a se zaveda, da je treba družbo rešiti pred insolventnostjo in zaščititi delovna mesta.
Ryanair bo pomoč Lufthansi izpodbijali pred Sodiščem EU.
Med zasedanjem skupščine pa se je na letališču Frankfurt zbralo na desetine zaposlenih v Lufthansi. "Dvignite nas tja, kamor spadamo, glasujte za," je pisalo na enem od njihovih transparentov.
Skladno z dogovorom o pomoči bo Lufthansa od države prejela devet milijard evrov. Predvideno je, da bo državni stabilizacijski sklad WSF prispeval 5,7 milijarde evrov v premoženje matične družbe, pri čemer bo šlo za povratna sredstva.
Poleg tega bo WSF prek dokapitalizacije v višini 300 milijonov evrov vplačal nove delnice in pridobil 20-odstotno lastništvo, ki bi ga lahko v prihodnje povečal na 25 odstotkov in eno delnico, s čimer bi družbo tudi obranil pred morebitnim sovražnim prevzemom.
Predvideno je še tri milijarde evrov vredno posojilo državne razvojne banke KfW in zasebnih bank za obdobje treh let.
Nemška država se bo z 20-odstotnim deležem v lastniško strukturo Lufthanse vrnila prvič po privatizaciji leta 1997. Poleg tega bo dobila dve mesti v nadzornem svetu družbe.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.