Ljubljana z novo prometno strategijo do še večje trajnostne mobilnosti

Na ljubljanski občini zaključujejo pripravo občinske celostne prometne strategije, s katero želijo še dodatno spodbuditi trajnostno mobilnost. Na občini so zastavili ambiciozne cilje, saj so nekatere, načrtovane do leta 2020, že presegli. Podžupana Janeza Koželja še posebej veseli, da v občini vztrajno pada raba osebnih vozil.
Fotografija: Uroš Hočevar
Odpri galerijo
Uroš Hočevar

V okviru priprave strategije so se na ljubljanski občini oprli tudi na anketo med občani. Sodelavec regionalne razvojne agencije ljubljanske urbane regije RRA LUR Aidan Cerar, ki je sodeloval pri pripravi ankete, je izpostavil, da so sodelujoči izkazali visoko naklonjenost načrtovanju strategije.

Na podlagi ankete in javnih razprav so oblikovali cilje in tako je nastal dokument Celostna prometna strategija in akcijski načrt, ki ju bodo mestni svetniki obravnavali na junijski seji.

Ljubljanski podžupan Koželj, ki je bdel nad pripravo strategije, je izrazil veselje, da je ta pri koncu. Kot je pojasnil, so bili pred šestimi leti, ko so na občini začeli pripravljati prometno politiko, ves čas v dilemi, kaj bodo rekli ljudje, z anketo pa so tudi znanstveno dokazali, da je bila filozofija, ki ji sledijo, pravilna.

Še posebej ga veseli dejstvo, da osebni avtomobil ni več primarno sredstvo, na katerega ljudje pomislijo. Tudi med pobudami, ki so jih prejeli s strani občanov, se jih je 48 nanašalo na urejanja motornega prometa, 215 pa na urejanje kolesarjenja. Polovica tistih, vezanih na motorni promet, je bila namenjena umirjanju prometa, je pojasnil in dodal, da je bilo le malo pobud za širitev cest.

V Ljubljani bodo sicer v letošnjem letu veliko pozornosti namenili urejanju obstoječih prometnic. Kot je dejal župan Zoran Janković, bodo odprli in uredili 200 cest.

Najprej se bo začela delati Prešernova cesta od Tivolske proti Trgu mladinskih in delovnih brigad, ampak po fazah, da omogočamo pretok, je pojasnil župan. Sledili bosta Gosposvetska in Dalmatinova, nato severni del Slovenske ceste, ki bo imel enake tlakovce kot srednji del. Prenove sta potrebni tudi Dvorakova, Kersnikova in Vošnjakova, je še pojasnil župan in poudaril, da vseh cest naenkrat ne morejo zapreti, zato bodo dela tekla postopoma.

V prometni strategiji so sicer posodobili tudi cilj, da se do leta 2020 opravi tretjina poti peš in s kolesom, tretjina z javnim mestnim prevozom in tretjina z osebnim avtomobilom. Tako je v novi strategiji načrtovano, da bosta do leta 2027 dve tretjini poti opravljeni na trajnosten način, torej peš, s kolesom ali z javnim potniškim prometom, tretjina pa z osebnimi avtomobili.

Več iz rubrike