Letalski prevoznik Darwin, ki ga je sredi poletja prevzela Adria Airways, je insolventen
Švicarska letalska družba Darwin je zaprosila za zaščito pred upniki, insolvenčni postopki pa naj bi potekali po švicarski različici ameriškega poglavja 11 (Chapter 11), ki je primerljiv s prisilno poravnavo. Kot so pojasnili predstavniki Adrijine švicarska družbe Adria Airways Switzerland, je Darwin v težave zašel predvsem zaradi stečajev družb Air Berlin in Alitalia, s katerimi je poslovno sodeloval, izpada posla pa mu ni uspelo nadomestiti.
»Darwin je odlična letalska družba z izkušenim vodstvom in osebjem. Širitev naše mreže in posledično optimiziranje stroškov sta najboljša kombinacija za oba prevoznika,« je ob koncu prevzema povedal Arno Schuster, direktor Adrie Airways, in dodal, da bodo Darwinove lete tržili pod imenom Darwin.
Pogoji in ostale podrobnosti prodajne transakcije so v skladu z dogovorom vpletenih ostali zaupni, so pa v Adrii takrat še zapisali, da je Darwin v letu 2016 ustvaril manjši dobiček in ima pozitivno napoved za tekoče leto. V Adrii Airways včeraj za pojasnila niso bili dosegljivi.
Odpovedani leti
Darwin Airline je zaradi pomanjkanja zmogljivosti Adrie opravljal tudi nekatere lete iz Ljubljane, z oklicem insolventnosti pa je švicarska družba izgubila operativno licenco. Danes so tako z Brnika odpovedali jutranje lete v Varšavo, Zürich in Moskvo (in nazaj).
Adria je imela z Darwinom sklenjeno pogodbo o najemu letal s posadkami, za kar je imela tudi dovoljenje slovenske agencije za civilno letalstvo. To je prenehalo veljati takoj, ko je švicarska agencija družbi odvzela spričevalo letalskega prevoznika. »Adria Airways v skladu z zahtevami evropske zakonodaje z najetimi letali s posadko družbe Darwin Airline ne sme izvajati letalskih operacij,« so nam potrdili na agenciji za civilno letalstvo.
V Adrii Switzerland so sicer nedavno napovedali spremembo poslovnega modela, ki naj bi vključeval odpoved rednih letov iz Lugana v Ženevo in v Rim ter prehod na opravljanje čarterskih letov in oddajanje letal s posadko v najem. Po pojasnilih vodstva bi za nov model potrebovali od 100 do 120 zaposlenih, kar bi pomenilo, da je vsak drugi odveč.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Mercator odstopil od nakupa Tuša
Za to se je domnevno odločil, ker mu v letu dni ni uspelo pridobiti odobritve transakcije pri pristojnem varuhu konkurence.