Le 15 odstotkov motoristov zavaruje tudi sebe
V letošnjem aprilu se je tako v primerjavi z enakim lanskim obdobjem zaradi obvezne registracije in zavarovanja motornih koles z manj kot 4kW moči število skleniteljev zavarovanja avtomobilske odgovornosti (AO) v Zavarovalnici Triglav povečalo za kar trikrat. Zavarovanje za kolesa z motorjem (mopede) je bilo sicer pri Triglavu možno skleniti že pred uvedbo dopolnitev Zakona o motornih vozilih.
Med motoristi večja verjetnost za škodo kot pri voznikih osebnih vozil
Ker pa zavarovanje AO krije le škodo, povzročeno drugim udeležencem nezgode, v zavarovalnici opozarjajo na majhen delež tistih, ki imajo sklenjeno tudi zavarovanje voznika motornega kolesa za primer telesnih poškodb ali smrti – AO plus. V Triglavu ugotavljajo, da ima samo 15 odstotkov motoristov poleg obveznega zavarovanja AO sklenjeno tudi zavarovanje AO plus, čeprav je škodna pogostost iz naslova AO plus pri motoristih kar šestkrat višja kot pri voznikih osebnih vozil. Tudi povprečna izplačana škoda je pri voznikih motornih koles še enkrat višja kot pri voznikih osebnih vozil. Kar je razumljivo, saj (lahko) že manjši trk hitro pripelje do poškodb. Motoristi, ki so ena najbolj ranljivih skupin udeležencev v prometu, žal niso dovolj zavarovani za telesne poškodbe, še poudarjajo v Zavarovalnici Triglav in dodajajo, da približno 15 odstotkov motoristov poleg zavarovanja AO sklene vsaj še zavarovanje avtomobilske asistence za motorna kolesa, ko se motorist znajde sam ob cesti s pokvarjenim akumulatorjem, predrto gumo ali poškodovanim motociklom zaradi padca.
Največ nesreč zaradi nepoznavanja osnovnih zakonitosti vožnje motorja
Vzroki za nesreče se največkrat skrivajo v neznanju in neobvladovanju vožnje motocikla. Ali kot pri svojem delu opaža glavni inštruktor varne vožnje AMZS Brane Legan: »Najpogostejše vozniške napake so v pomanjkljivem poznavanju položaja motorista na motociklu, usmerjanju pogleda, učinkovitem in varnem vodenju, upravljanju ter zaviranju motocikla, podcenjevanju vpliva hitrosti na zmožnost ukrepanja in reševanja v nevarnih situacijah, ob precenjevanju svojih sposobnostih odziva na nastale situacije in uporabi ustreznih rešitev.«
Ob upoštevanju pričakovanih normalnih voznih pogojih, stanju prometa in ugodnih vremenskih pogojih so zato po Leganovem mnenju ključni pogoji za varno vožnjo: ustrezna brezhibna priprava in oskrba motocikla, upoštevajoč tudi vse dodane elemente (kovčki, prtljaga, itd.), pravilno uporabljena potrebna varnostna zaščitna oprema in psihofizična pripravljenost motorista, pri katerem ima znanje veliko vlogo.
Osveževanje znanja je ključno
Tudi zato so delavnice varne vožnje eden najboljših poligonov za dobro pripravo na motoristično sezono oziroma osvežitev vozniškega znanja in preizkus sposobnosti v različnih kritičnih situacijah. Eno takih so letos že četrto leto zapored organizirali v Zavarovalnici Triglav, ki s številnimi preventivnimi projekti, dogodki in aktivnostmi skrbi za široko družbeno osveščanje ter zmanjšanje nevarnosti in potencialnih nezgod.
»Delavnice so namenjene osveščanju in spoznavanju problemov, tveganja in nevarnosti pri vožnji motocikla,« poudarja Legan, ki je na dogodku »Motoristi za motoriste« v AMZS centru varne vožnje na Vranskem osnove varne vožnje predstavil okoli 200 motoristom. Poleg tega so se udeleženci med drugim poučili o pravilni vožnji v ovinek, zaviranju v sili, gledanju med vožnjo, pomenu čelade in pnevmatik, vzdrževanju motocikla, zaščitni blazini in prvi pomoči. V štirih letih so v Triglavu tovrstne brezplačne delavnice omogočili že približno 800 motoristom.
Na pomoč motoristom reševalcem
Izobraževalni dogodek na Vranskem je tudi letos imel dobrodelno noto. V Zavarovalnici Triglav so namreč finančna sredstva znova donirali motoristom reševalcem, ki so največkrat prvi na kraju prometne nesreče, pri tem pa so tudi sami izpostavljeni številnim nevarnostim. Tokrat je zavarovalnica sofinancirala nakup reševalnega motorja za motoriste reševalce v UKC Ljubljana, motoristom reševalcem iz Zdravstvenega doma dr. Adolfa Drolca Maribor pa je omogočila brezplačne treninge varne vožnje.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese