Lastnik Zare zapira 1200 svojih trgovin in se seli na splet

Promet v trgovinah je v času pandemije upadel za 44 odstotkov. Prodaja se seli na splet.
Fotografija: V primerjavi z lanskim aprilom se je spletna prodaja povečala za 95 odstotkov. FOTO: Benoit Tessier / REUTERS
Odpri galerijo
V primerjavi z lanskim aprilom se je spletna prodaja povečala za 95 odstotkov. FOTO: Benoit Tessier / REUTERS

Inditex, največji svetovni trgovec z oblačili, ki ima v lasti blagovne znamke Zara, Pull & Bear, Bershka, Massimo Dutti in Stradivarius je sporočil, da bo zaprl med 1000 in 1200 manjših trgovin, predvsem v Evropi in Aziji, je poročal britanski časnik Guardian.

Ob tem je špansko podjetje, ki ga nadzoruje ustanovitelj Amancio Ortega dejalo, da bo število zaposlenih ostalo stabilno, osebju bodo ponudili nova delovna mesta, tudi v spletni prodaji.
 
Skupno število trgovin se bo po reorganizaciji zmanjšalo s 7412 na 6700 oziroma na 6900 – slednja ocena vključuje odprtje 450 novih trgovin.


 

Upad prodaje za 44 odstotkov


Podjetje Inditex je pandemija močno prizadela. Prodaja se je med 1. februarjem in 30. Aprilom zmanjšala za 44 odstotkov na 3,3 milijarde evra. Čista izguba v prvem kvartalu poslovnega leta znašala 409 milijonov evrov, saj je skoraj četrtina trgovin do 8. junija ostala zaprta.
 

Več prodaje preko spleta


Se je pa povečala prodaja preko spleta; v primerjavi z istim obdobjem lani (prvi kvartal) za 50 odstotkov, v primerjavi z lanskim aprilom pa se je povečala za 95 odstotkov.
 
Inditex je dejal, da bo pospešil prodajo oblačil na spletu, saj želi konkurirati tekmecem kot sta H&M in Fast Retailing ter spletnim ponudnikom vključno z Asosom in Boohoojem v Veliki Britaniji.

 
Inditex načrtuje, da bo spletna prodaja do leta 2022 predstavljala več kot 25 odstotkov celotne prodaje v primerjavi s 14 odstotki v poslovnem letu 2019. Večje prodajalne bodo delovale kot distribucijska središča za spletno prodajo.
 
Do leta 2022 bodo spletno prodajo okrepili z dodatno milijardo evrov, trgovine pa še z 1,7 milijarde evra, kar bo omogočilo hitrejše dobave in sledenje izdelkov v realnem času.
 
 
 

Več iz rubrike