Krepitev blagovne menjave in investicij med Francijo in Slovenijo

Francija sodi med pet ključnih zunanjetrgovinskih partneric Slovenije, z njo sodelujemo predvsem na področju avtomobilske industrije, slovenski namen pa je do leta 2025 povečati blagovno menjavo na ,5 milijard evrov. Po mnenju gospodarstvenikov bo k temu veliko prispeval tudi sveže ustanovljen Francosko-slovenski poslovni klub.
Fotografija: Pixabay
Odpri galerijo
Pixabay

Obseg bilateralne blagovne menjave med država vztrajno raste, v letu 2016 se je povečal za 4,7 odstotka, dosegel je 2,12 milijard evrov, lani pa še za dodatnih 26 odstotkov; ta je neposredno vezan na večji izvoz Renaultovih modelov v Francijo.

Prav ta teden so Veleposlaništvo Republike Francije v Sloveniji, Gospodarska zbornica Slovenije, Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo R Slovenije, Business France in Javna agencija SPIRIT Slovenija organizirali konferenco o krepitvi bilateralnega gospodarskega sodelovanja med državama. Na dogodku je Aleš Cantarutti, državni sektretar na MGRT, potrdil tesne gospodarske odnose med državama, vidi pa še veliko odprtih priložnosti, tako pri blagovni menjavi kot pri tehnološkem sodelovanju. Trenutno je 79 podjetij v Sloveniji v 100-odstotni francoski lasti. Takšnih investicij si želimo še več, je dejal in dodal, da smo odprta ekonomija in pozdravljamo tuje investicije.

Pixabay
Pixabay

Francosko-slovenski poslovni klub

Slovenija je kljub temu za mnoga francoska podjetja še neznana, a klub bo med država gradil še trdnejši most. Francija je namreč peto največje gospodarstvo na svetu in ustanovitev podjetja tam omogoča neposreden dostop do trga prek 66 mio. potrošnikov z visoko kupno močjo. Francija predstavlja tudi odlično vstopno točko za trge Bližnjega vzhoda in Azije. Vodilni sektorji za tuje investicije so informacijske tehnologije, agroživilska industrija, avtomobilska industrija, energetika in čiste tehnologije, vesoljska tehnologija ter turizem.

Francosko-slovenski poslovni klub je bil zasnovan 15. septembra 2017, ko je njegovih 32 članov za predsednika izvolilo gospoda Jean-Pierre Mesića, generalnega direktorja Renault Nissan Slovenija. Klub predstavlja prostor za srečevanje in izmenjavo izkušenj ter znanj med predstavniki slovenskih in francoskih podjetij, ki jih zanima poslovanje na obeh trgih. Njegov cilj bo prispevati k dodatni krepitvi gospodarskih in poslovnih povezav med Slovenijo in Francijo. Vsi člani verjamejo, da se v prihodnje obeta še večje gospodarsko sodelovanje.

Več iz rubrike