Kovačič v DZ vložil podpise proti zakonu o drugem tiru
Predsednik DZ Milan Brglez bo moral zdaj razpisati 35-dnevni rok za zbiranje 40.000 podpisov za referendum. To bo za Kovačiča precej trši oreh, če mu uspe, pa bo vladni projekt praktično končan.
Kot je pojasnil Kovačič, v četrtek pričakujejo prve pobude za razgovore v DZ glede nadaljnjih potez. Priznal je, da zbrati 40.000 podpisov ne bo lahko, a si glede na dosedanje pozitivne odzive obeta zadostno podporo tudi v prihodnje.
Pričakuje, da jih bo med političnimi strankami morda podprla tudi ZL, sicer pa poudarja, da pri njihovih prizadevanjih ne gre za "nobeno strankarsko akcijo".
Člani civilne iniciative po Kovačičevih besedah med drugim zahtevajo, da se projekt financira s slovenskim denarjem in izvaja s slovenskim znanjem. "Ne potrebujemo nobenih Madžarov in nobene EU. Projekt je treba samo optimizirati tako, da bo zadoščal kriterijem stroke, okolja in ekonomike," je poudaril.
Kovačič bi sredstva, ki bi jih sicer prispevale zaledne države in EU, sicer nadomestil "na račun zmanjšanja korupcijskih tveganj".
Iniciativa kot sporno pri projektu ocenjuje tudi izbiro trase in korupcijska tveganja. Celoten projekt je po Kovačičevih besedah sicer "predvolilni projekt stranke SMC", zato nikakor ni primeren za nadaljnje izvajanje.
Svet za civilni nadzor projekta je današnjo vložitev podpisov sicer podprl, a ob tem opozoril, da se referendumska pobuda glede reševanja konkretnega problema ne bi smela zlorabiti v politične namene ali "doseganje zasebnih materialnih interesov bodisi posameznih političnih strank bodisi gospodarskih interesnih skupin".
V svetu menijo, da se vlada referendumu še vedno lahko izogne, "če bo ustrezno prilagodila samo izvedbo zakona in pri tem prisluhnila predlogom stroke, civilne družbe, nadzornih institucij in opozicije glede znižanja vrednosti naložbe, načina financiranja in nadzora nad projektom". Od nje pričakujejo tudi nadaljnje pogovore "na najvišji ravni z vsemi deležniki".
Podporo referendumu so napovedali tudi v Sindikatu vojakov Slovenije, katerega predsednik Gvido Novak je po navedbah sindikata danes tudi simbolično sodeloval pri vložitvi podpisov.
Na infrastrukturnem ministrstvu in družbi 2TDK so sicer v zaključni fazi priprav za prijavo projekta izgradnje drugega tira železniške proge Divača-Koper na t.i. blending razpis, ki se izteče 14. julija. Državni sekretar Jure Leben je konec prejšnjega tedna opozoril, da bi bila prijava v primeru vložene referendumske pobude nerelevantna in da ne bi dobili nepovratnih evropskih sredstev, ki jih za izvedbo projekta nujno potrebujemo.
Na to je v današnji izjavi opozoril tudi minister za infrastrukturo Peter Gašperšič, ki je pobudo za zbiranje podpisov sicer označil kot posledico ozkih interesov posameznikov, ki niso v korist države. Napovedal je, da bo vlada s projektom odločno nadaljevala, priznava pa, da bo delo v primeru neuspelega zakona o drugem tiru precej oteženo.
Vlada si s pripravljalnimi deli za projekt, za katerega se vsi strinjajo, da ga Slovenija nujno potrebuje, prizadeva začeti še letos. Premier Miro Cerar in Leben sta večkrat izpostavila tudi mednarodno podporo projektu, zato bi lahko morebitna referendumska kampanja Slovenijo stala kredibilnosti. Cerar je v nedavnem pogovoru za STA pozval tudi, naj se projekt ne izkorišča za predvolilno kampanjo.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.