Korak dlje od vseh ostalih: Dve milijardi ljudi uporablja njihove izdelke

Podjetje Unilever načrtuje, da bo vseh 70.000 njegovih izdelkov v naslednjem desetletju biološko razgradljivih.
Fotografija: Foto: Reuters
Odpri galerijo
Foto: Reuters

Unilever, ki proizvaja majonezo Hellmann's, milo Dove in sladoled Ben & Jerry, je predstavil načrte, da bi do leta 2039 v svojih izdelkih dosegli neto ničelne emisije. Družba je tudi povedala, da bo v »sklad za podnebje in naravo« vložila milijardo evrov, s čimer bodo financirali pogozdovanje, varstvo prostoživečih živali in ohranjanje vode.
 
»Medtem ko se svet spopada z uničujočimi učinki pandemije covid-19 in z resnimi vprašanji neenakosti, si ne moremo dopustiti, da bi podnebna kriza še vedno grozila vsem nam,« je v izjavi za javnost povedal predsednik uprave Unileverja Alan Jope.

Za čisto vodo


Da bi zaščitili vodne vire, si prizadevajo, da bodo izdelki biološko razgradljivi. Več kot 2,1 milijarde ljudi pije onesnaženo pitno vodo, 40 odstotkov svetovnega prebivalstva pa je prizadetega zaradi pomanjkanja vode, poroča Svetovna banka.
 

Na poti do nizkoogljičnosti že od leta 2010


Unilever je tudi korporativni vodja na področju okoljske preglednosti in učinkovitosti. Prve podnebne cilje so si zastavili že leta 2010, ko so se zavezali, da bodo do leta 2030 prepolovili emisije toplogrednih plinov svojih izdelkov.

 
Ogljični odtis bodo morali zmanjšati tudi dobavitelji, ki sodelujejo z Unilever oziroma bodo morali razkriti intenzivnost ogljika v blagu in storitvah, ki jih zagotavljajo. Podjetje se še ni odločilo, ali bodo te informacije razkrite na etiketah izdelkov ali objavljene na spletu, je besede tiskovnega predstavnika podjetja povzel CNN.
 

Podjetje Unilever si je prve podnebne cilje zastavilo že leta 2010, ko se je zavezalo, da bodo do leta 2030 prepolovili emisije toplogrednih plinov svojih izdelkov.<br />
Foto: Reuters 
Podjetje Unilever si je prve podnebne cilje zastavilo že leta 2010, ko se je zavezalo, da bodo do leta 2030 prepolovili emisije toplogrednih plinov svojih izdelkov.
Foto: Reuters 
Dve milijardi ljudi uporablja te izdelke

Številna največja svetovna podjetja - tudi nemške industrijska družba Thyssenkrupp in Microsoft - so se zavezala, da bodo svoje poslovanje uskladila s cilji pariškega podnebnega sporazuma. Toda le malo jih je šlo tako daleč kot Unilever, ki pravi, da 2 milijardi ljudi vsak dan uporabljata njegove izdelke.
 

Do 2023 nič na račun krčenja gozda


Podjetje se ne bo zgolj osredotočilo na »nadomestitev«, ampak k absolutnemu zmanjšanju emisij toplogrednih plinov, je dejal Marc Engel, glavni direktor dobavne verige Unileverja.

Po napovedih naj bi do leta 2023 imelo podjetje dobavno verigo brez krčenja gozdov, nadzorovali jo bodo z uporabo satelitskega spremljanja, sledenja geolokacije in blockchain tehnologije, kar naj bi omogočilo natančno razumevanje, kje in kako se dobavlja blago.
 

Sodelovanje s kmeti


Družba je tudi povedala, da bo sodelovala z majhnimi kmeti, da bi »obnovila zdravje tal« in ohranila čisto vodo. Do leta 2030 bodo izvajali programe za vodno upravljanje lokalnih skupnosti na 100 krajih. 

»V večjem delu sveta je gospodarsko in socialno vključevanje kmetov in malih lastnikov v trajnostno kmetijsko proizvodnjo najpomembnejše gonilo sprememb za zaustavitev krčenja gozdov,« je dejal Engel.

Konec plastike


Unilever in Nestlé sta se lani zavezala, da bosta zmanjšala uporabo plastične embalaže, ki je glavni onesnaževalec oceanov in vodnih virov. Nestle je dejal, da je pripravljen porabiti več kot dve milijardi dolarjev za ustvarjanje trga recikliranega materiala, primernega za embalažo hrane. Obe podjetji sta sodelovali v pobudi Loop, katere cilj je odpraviti plastiko za enkratno uporabo.
 

Več iz rubrike