Konec davčnega raja za Google & Co?

Evropska komisija je objavila svoje prve zamisli glede prihodnje obdavčitve spletnih orjakov, kakršni so Amazon, Facebook ali Google.
Fotografija: Pexels
Odpri galerijo
Pexels

»Naši davčni sistemi se morajo razviti, da bodo zajeli nove poslovne modele, morajo pa biti pošteni, učinkoviti in primerni za prihodnost,« je ocenil podpredsednik evropske komisije Valdis Domrovskis. Do sprejetje konkretnih rešitev je še dolga in zapletena pot.

V Bruslju ugotavljajo, da obstoječi davčni okvir ne ustreza več sodobnosti, saj so bila pravila postavljena za tradicionalno gospodarstvo. Želja Unije pa je, da sistem ne bi bil razdrobljen, saj bi lahko katera od članic izkoriščala neenotnost ureditve.

cilj Unije je, da bi sprejeli globalna pravila. Če tega ne bo, bo Unija iskala svoje rešitve. Evropski komisiji se zdi primerna skupna ureditev enotne davčne osnove, ki je že v pripravi in bi veljala tudi za digitalna podjetja. Že na kratki rok bi lahko vpeljali sistemi, ki bi omogočil, da bi tudi podjetjem, ki v Uniji ustvarjajo milijardne dobičke, ne da bi tukaj imele sedež, naložili, denimo, davek na prihodek, oglaševalsko dajatev, obdavčitev transakcij.

Med drugim ugotavlja, da je v EU efektivna obdavčitev digitalnih podjetij okoli 9 odstotkov ali več kot polovico manj kot tradicionalni poslovni modeli.

Tema bo obravnavana na digitalnem vrhu EU prihodnji teden v Talinu, prvi zakonodajni predlogi pa bodo na mizi spomladi.

Več iz rubrike