Konec davčnega raja za Google & Co?
»Naši davčni sistemi se morajo razviti, da bodo zajeli nove poslovne modele, morajo pa biti pošteni, učinkoviti in primerni za prihodnost,« je ocenil podpredsednik evropske komisije Valdis Domrovskis. Do sprejetje konkretnih rešitev je še dolga in zapletena pot.
V Bruslju ugotavljajo, da obstoječi davčni okvir ne ustreza več sodobnosti, saj so bila pravila postavljena za tradicionalno gospodarstvo. Želja Unije pa je, da sistem ne bi bil razdrobljen, saj bi lahko katera od članic izkoriščala neenotnost ureditve.
cilj Unije je, da bi sprejeli globalna pravila. Če tega ne bo, bo Unija iskala svoje rešitve. Evropski komisiji se zdi primerna skupna ureditev enotne davčne osnove, ki je že v pripravi in bi veljala tudi za digitalna podjetja. Že na kratki rok bi lahko vpeljali sistemi, ki bi omogočil, da bi tudi podjetjem, ki v Uniji ustvarjajo milijardne dobičke, ne da bi tukaj imele sedež, naložili, denimo, davek na prihodek, oglaševalsko dajatev, obdavčitev transakcij.
Med drugim ugotavlja, da je v EU efektivna obdavčitev digitalnih podjetij okoli 9 odstotkov ali več kot polovico manj kot tradicionalni poslovni modeli.
Tema bo obravnavana na digitalnem vrhu EU prihodnji teden v Talinu, prvi zakonodajni predlogi pa bodo na mizi spomladi.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Mercator odstopil od nakupa Tuša
Za to se je domnevno odločil, ker mu v letu dni ni uspelo pridobiti odobritve transakcije pri pristojnem varuhu konkurence.