Količina načrpane in porabljene nafte bo spet rekordna

V nadaljevanju preberite:
Zaostrovanje oboroženih konfliktov na Bližnjem vzhodu, predvsem pa napadi jemenski Hutujcev na ladje v Rdečem morju, povečujejo tudi negotovost na trgu z nafto. Črno zlato, ki kljub različnim zavezam in naporom za zeleni prehod še vedno predstavlja najpomembnejši vir energije za svet, se je prejšnji teden podražilo, v petek se je cena zahodnoteksaške nafte WTI približala 80 dolarjem za sod.
Skozi Rdeče morje (oziroma Sueški prekop) je v letu 2023 potovalo približno deset odstotkov vse nafte, ki se od proizvajalcev do porabnikov prevaža po morju, ter približno osem odstotkov utekočinjenega zemeljskega plina (LNG). Ta trgovska pot je zdaj ogrožena tako zaradi napadov jemenskih upornikov na ladje, ki jih povezujejo z Izraelom in zahodnimi državami, kot zaradi povračilnih ukrepov, ki jih z napadi na položaje Hutujcev izvajajo ZDA in njene evropske zaveznice. Čeprav so bile cilj raketnih napadov predvsem kontejnerske ladje, se zdaj vse več ladjarjev odloča, da zaradi varnosti tudi tankerje preusmerjajo na pot okrog Afrike, kar prihod v ciljna pristanišča v Evropi podaljša za 10 do 15 dni
.Več iz rubrike
V Trstu bodo pretovorili 100.000 zabojnikov manj, Maersk seli del posla
Logično je, da bo danski ladjar ceneje pretovarjal na svojem terminalu na Reki, saj si bo sam določal cene.
Znana primorska podjetniška družina bi kupila zaprte poslovalnice Petrola
Primorska družba naj bi nakup financirala iz lastnih in posojilnih virov pri domačih posojilodajalcih.