Kmalu na trgu: Michelinove pnevmatike za električna vozila

Po 30 letih raziskav in izpopolnjevanja bo Michelin lansiral pnevmatike za električna vozila.
Fotografija: Pnevmatike za električna vozila. Foto: Jason Alden/Bloomberg
Odpri galerijo
Pnevmatike za električna vozila. Foto: Jason Alden/Bloomberg

V naslednjih letih lahko pričakujemo izjemen porast ponudbe in povpraševanja po električnih vozilih. Številna podjetja, ki delujejo na področju proizvodnje vozil in v sorodnih sektorjih, snujejo temu prilagojene produkte in storitve. Med njimi je tudi proizvajalec pnevmatik Michelin, ki bo trgu kmalu predstavil namenske pnevmatike za električna vozila. Alexis Garcin, predsednik in podpredsednik Michelinovega oddelka v Severni Ameriki, je za Bloomberg podal nekaj zanimivih informacij o razvoju tovrstnih pnevmatik.
 
image_alt
Mate Rimac: »Preveč pozornosti sem namenil mnenju drugih.«

Garcin je povedal, da je snovanje pnevmatike za električna vozila sicer precej podobno kot pri avtomobilih z motorjem z notranjim izgorevanjem, a naj bi bil proces izdelave še nekoliko bolj kompleksen. Poskrbeti je namreč treba za varnost in zmanjšati upor, saj gre za neposredno povezavo s porabo goriva. Ker je električni avtomobil težji, je treba poskrbeti, da bo pnevmatika nekoliko lažja, kar je zahteven proces, je poudaril Garcin.
 

Cilj do leta 2050: pnevmatika, ki jo bo možno v celoti reciklirati

 
Foto: Megatovarne: Michelin / tvspored
Foto: Megatovarne: Michelin / tvspored
Michelin je marca letos predstavil pnevmatike e.PRIMACY, ki bodo čez nekaj mesecev na voljo za večja športna terenska vozila na območju Združenih držav Amerike. Pnevmatika naj bi električnim vozilom zagotavljala sedem odstotkov dodatnega dosega. Gre za tehnologijo, ki so jo dolgo časa nadgrajevali, pojasnjuje Garcin.
 
Drugi tip pnevmatik se imenuje Pilot Sport. Te pnevmatike so namenjene električnim športnim avtomobilom in prinašajo do 37 kilometrov dodatnega dosega.
 
Garcin je razložil, da v podjetju veliko vlagajo v razvoj visokotehnoloških materialov. Cilj Michelina je do leta 2050 izdelati pnevmatiko, ki jo bo mogoče v celoti reciklirati. Za primerjavo: danes naj bi bilo možno reciklirati le približno 30 odstotkov pnevmatike.
image_alt
BMW vse stavi na električne konjičke

Garcin: »Trenutno je v teku globalna preobrazba avtomobilske industrije.«

 
Po besedah Garcina smo trenutno v obdobju velike globalne preobrazbe na področju mobilnosti. To proizvajalce avtomobilov spodbuja k razmisleku o novih poslovnih modelih. Pravi, da se bo trend v naslednjih letih najverjetneje obračal od klasičnega nakupa avtomobila proti deljenju vozil oziroma njihovi izposoji za določeno obdobje. Podobno kot ostali strokovnjaki, tudi sam meni, da bomo v prihodnje kupovali kilometre in ne avtomobilov. 
 
Garcin je še dejal, da bodo do leta 2023 vse pnevmatike za osebna vozila opremljene s čipom RFID. Sledni omogoča shranjevanje informacij o pnevmatiki v oblaku in tako omogoča spremljanje, koliko kilometrov je ta že opravila. Na tak način dobi uporabnik napotke, kdaj bi bil čas za njeno vzdrževanje ali menjavo. Gre za informacije, ki jih danes lahko delimo na precej enostaven način in z njimi pomagamo voznikom, je prepričan Garcin.

Več iz rubrike