Kmalu na trgu: Michelinove pnevmatike za električna vozila
Po 30 letih raziskav in izpopolnjevanja bo Michelin lansiral pnevmatike za električna vozila.
Odpri galerijo
V naslednjih letih lahko pričakujemo izjemen porast ponudbe in povpraševanja po električnih vozilih. Številna podjetja, ki delujejo na področju proizvodnje vozil in v sorodnih sektorjih, snujejo temu prilagojene produkte in storitve. Med njimi je tudi proizvajalec pnevmatik Michelin, ki bo trgu kmalu predstavil namenske pnevmatike za električna vozila. Alexis Garcin, predsednik in podpredsednik Michelinovega oddelka v Severni Ameriki, je za Bloomberg podal nekaj zanimivih informacij o razvoju tovrstnih pnevmatik.
Garcin je povedal, da je snovanje pnevmatike za električna vozila sicer precej podobno kot pri avtomobilih z motorjem z notranjim izgorevanjem, a naj bi bil proces izdelave še nekoliko bolj kompleksen. Poskrbeti je namreč treba za varnost in zmanjšati upor, saj gre za neposredno povezavo s porabo goriva. Ker je električni avtomobil težji, je treba poskrbeti, da bo pnevmatika nekoliko lažja, kar je zahteven proces, je poudaril Garcin.
Drugi tip pnevmatik se imenuje Pilot Sport. Te pnevmatike so namenjene električnim športnim avtomobilom in prinašajo do 37 kilometrov dodatnega dosega.
Garcin je razložil, da v podjetju veliko vlagajo v razvoj visokotehnoloških materialov. Cilj Michelina je do leta 2050 izdelati pnevmatiko, ki jo bo mogoče v celoti reciklirati. Za primerjavo: danes naj bi bilo možno reciklirati le približno 30 odstotkov pnevmatike.
Po besedah Garcina smo trenutno v obdobju velike globalne preobrazbe na področju mobilnosti. To proizvajalce avtomobilov spodbuja k razmisleku o novih poslovnih modelih. Pravi, da se bo trend v naslednjih letih najverjetneje obračal od klasičnega nakupa avtomobila proti deljenju vozil oziroma njihovi izposoji za določeno obdobje. Podobno kot ostali strokovnjaki, tudi sam meni, da bomo v prihodnje kupovali kilometre in ne avtomobilov.
Garcin je še dejal, da bodo do leta 2023 vse pnevmatike za osebna vozila opremljene s čipom RFID. Sledni omogoča shranjevanje informacij o pnevmatiki v oblaku in tako omogoča spremljanje, koliko kilometrov je ta že opravila. Na tak način dobi uporabnik napotke, kdaj bi bil čas za njeno vzdrževanje ali menjavo. Gre za informacije, ki jih danes lahko delimo na precej enostaven način in z njimi pomagamo voznikom, je prepričan Garcin.
Garcin je povedal, da je snovanje pnevmatike za električna vozila sicer precej podobno kot pri avtomobilih z motorjem z notranjim izgorevanjem, a naj bi bil proces izdelave še nekoliko bolj kompleksen. Poskrbeti je namreč treba za varnost in zmanjšati upor, saj gre za neposredno povezavo s porabo goriva. Ker je električni avtomobil težji, je treba poskrbeti, da bo pnevmatika nekoliko lažja, kar je zahteven proces, je poudaril Garcin.
Cilj do leta 2050: pnevmatika, ki jo bo možno v celoti reciklirati
Michelin je marca letos predstavil pnevmatike e.PRIMACY, ki bodo čez nekaj mesecev na voljo za večja športna terenska vozila na območju Združenih držav Amerike. Pnevmatika naj bi električnim vozilom zagotavljala sedem odstotkov dodatnega dosega. Gre za tehnologijo, ki so jo dolgo časa nadgrajevali, pojasnjuje Garcin.
Drugi tip pnevmatik se imenuje Pilot Sport. Te pnevmatike so namenjene električnim športnim avtomobilom in prinašajo do 37 kilometrov dodatnega dosega.
Garcin je razložil, da v podjetju veliko vlagajo v razvoj visokotehnoloških materialov. Cilj Michelina je do leta 2050 izdelati pnevmatiko, ki jo bo mogoče v celoti reciklirati. Za primerjavo: danes naj bi bilo možno reciklirati le približno 30 odstotkov pnevmatike.
Garcin: »Trenutno je v teku globalna preobrazba avtomobilske industrije.«
Po besedah Garcina smo trenutno v obdobju velike globalne preobrazbe na področju mobilnosti. To proizvajalce avtomobilov spodbuja k razmisleku o novih poslovnih modelih. Pravi, da se bo trend v naslednjih letih najverjetneje obračal od klasičnega nakupa avtomobila proti deljenju vozil oziroma njihovi izposoji za določeno obdobje. Podobno kot ostali strokovnjaki, tudi sam meni, da bomo v prihodnje kupovali kilometre in ne avtomobilov.
Garcin je še dejal, da bodo do leta 2023 vse pnevmatike za osebna vozila opremljene s čipom RFID. Sledni omogoča shranjevanje informacij o pnevmatiki v oblaku in tako omogoča spremljanje, koliko kilometrov je ta že opravila. Na tak način dobi uporabnik napotke, kdaj bi bil čas za njeno vzdrževanje ali menjavo. Gre za informacije, ki jih danes lahko delimo na precej enostaven način in z njimi pomagamo voznikom, je prepričan Garcin.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.