Kitajska zaustavila proizvodnjo 500 avtomobilskih modelov
Generalni sekretar kitajske zveze proizvajalcev potniških vozil Cui Dongshu je po poročanju časnika New York Times pojasnil, da bo ukrep prizadel največ odstotek kitajske avtomobilske industrije.
Njegove posledice naj bi občutili predvsem manjši proizvajalci. Kitajska, kjer so leta 2016 proizvedli 28 milijonov vozil, ima namreč številna podjetja, ki letno proizvedejo le nekaj sto vozil. Vlada se že nekaj časa trudi, da bi takšne manjše družbe združila.
Na katere modele se nanaša tokratna odredba, mediji ne poročajo. Znano ni niti, ali gre za začasen ali trajni ukrep.
Kitajska je leta dajala prednost gospodarskemu razvoju pred varstvom okolja, zato v zadnjem času veliko pozornosti namenja okoljevarstvenim ukrepom, da bi nadoknadila zamujeno. Kot je za New York Times ocenil predsednik svetovalne družbe Dunne Automotive Michael Dunne, je omenjeni ukrep še ena potrditev, da vlada z načrti na področju varstva okolja misli resno.
Kitajska je že sedaj na prvem mestu po subvencioniranju električnih avtomobilov. Po letu 2020 naj bi se subvencije zmanjšale, saj bodo takrat v veljavo stopile kvote, ki bodo proizvajalcem določile minimalni delež okolju prijaznih vozil med vsemi prodanimi vozili.
Kitajske oblasti so avtomobilske proizvajalce razburile že septembra lani s prvimi uradnimi izjavami glede prepovedi bencinskih in dizelskih avtomobilov. Časovnice izvedbe načrta sicer še niso razkrili.
Več iz rubrike
Brez omrežij ne bo niti vetrnic in sončnih elektrarn
Elektrodistributerji nimajo niti dovolj denarja niti kadrov za zeleni prehod, pravijo poznavalci.
Bogate podpore obnovljivim virom ne prepričajo vseh
Milijoni bodo šli v spodbude za vetrnice in sončne elektrarne, a to naj bo tam, kjer je omrežje.