Kitajska pristala na zmanjšanje in odpravo carin na ameriške avtomobile

Trump in Xi sta se v soboto ob robu vrha skupine G20 v Buenos Airesu že dogovorila, da državi 90 dni ne bosta vzpostavili novih carin ena proti drugi.
Fotografija: AFP
Odpri galerijo
AFP

Kitajska je pristala na »znižanje in odpravo« carin na ameriške avtomobile, ki so trenutno pri 40 odstotkih, je na družbenem omrežju Twitter sporočil ameriški predsednik Donald Trump. Dogovor s kitajskim predsednikom Xi Jinpingom o trgovinskem premirju je ob tem označil za »neverjetnega«.

Trump in Xi sta se v soboto ob robu vrha skupine G20 v Buenos Airesu dogovorila, da državi 90 dni ne bosta vzpostavili novih carin ena proti drugi. Naknadno pa je Trump sporočil novico o odpravi carin na ameriške avtomobile, a pri tem ni pojasnil podrobnosti.

Kitajska je julija carine na uvožene avtomobile najprej znižala s 25 na 15 odstotkov, nato pa carine na ameriške avtomobile zvišala na 40 odstotkov. Veliko ameriških avtomobilskih proizvajalcev svoje avtomobile sicer sestavlja na Kitajskem, višje carine pa so že negativno vplivale na prodajo.

O padcu prodaje je že poročala ameriška družba Tesla, ki je pojasnila, da bodo del višjih carin pokrili sami in celotnega zneska ne bodo prenesli na potrošnike. O finančnih posledicah kitajskih carin sta poročala tudi BMW in Ford, ki v ZDA izdelujeta avtomobile za kitajski trg.

Začetek zahtevnih pogajanj

ZDA so letos že uvedle 25-odstotne carine na uvoženo blago iz Kitajske v vrednosti 50 milijard dolarjev, nato pa še 10-odstotne carine na uvoz v vrednosti 200 milijard dolarjev. Trumpova administracija je zagrozila, da bo 10-odstotne carine na 25 odstotkov zvišala s 1. januarjem, zdaj pa je to preloženo na začetek marca. Kitajska je medtem do zdaj odgovorila s protiukrepi na uvoz iz ZDA v skupni vrednosti 110 milijard dolarjev.

Kitajski mediji so danes pozdravili informacije o premirju in dogovor označili za »zgodovinski«, pri tem pa opozorili, da so pred predsednikoma sedaj zahtevna pogajanja. Med večjimi izzivi, ki ju čakajo, je vprašanje dostopa ameriških družb na kitajski trg in pa kršitve intelektualnih pravic.

Več iz rubrike