Avtomobili, ki so popolnoma pogrnili na testu samodejnega zaviranja (VIDEO)

Kaja Kovič
Visokotehnološke varnostne funkcije so v novih avtomobilih skoraj vseprisotne, vendar nove raziskave kažejo, da tehnologija morda ne bo veliko rešila prav veliko življenj.  REUTERS

Ameriško avtomobilsko združenje je objavilo nič kaj obetavne rezultate. Visokotehnološki avtomobili s sistemom samodejnega zaviranja v kar 90 odstotkih primerov povozijo lutko v velikosti otroka.

Novi podatki iz Ameriškega avtomobilskega združenja (AAA) kažejo, da sistemi za zaznavanje pešcev, kolesarjev in avtomobilov kjub temu, da so že implementirani v nove avtomobile, niso izpopolnjeni.

Sistemi z avtomatskimi zavorami naj bi zaznali in zaščitili osebe ter predmete na terenu, po katerem se premika vozilo. Žal pa so v AAA na podlagi štirih novih vozil ugotovili, da se z dotičnim sistemom izognemu trku manj kot v polovici primerov. 

Testi, v katere so vključili otroke, pa so prikazali še slabše rezultate - 89 odstotkov nesreč, ki naj bi jih zavore prepričile, so se vseeno zgodile. 


KAKO JE VIDETI TEST VOZIL?


Visokotehnološki avtomobili in reševanje življenj


Visokotehnološke varnostne funkcije so v novih avtomobilih skoraj vseprisotne, vendar nove raziskave kažejo, da tehnologija morda ne bo veliko rešila prav veliko življenj.

Na testih Ameriškega avtomobilskega združenja so avtomatske zavore preprečile le trčenja z odraslimi osebami, pa še to ne v vsakem primeru. Vozilo se je otroku izognilo le v vsakem desetem primeru, in sicer pri hitrosti 30 km/h.

AAA je za svoje teste uporabil štiri različne avtomobile modelov 2019:
  • Chevrolet Malibu
  • Honda Accord
  • Tesla Model 3
  • Toyota Camry



Test so opravljali po zaprtih ulicah na hitri cesti v Kaliforniji. Na cesto so postavili lutke v velikosti pešcev, ti pa so se premikale čez cesto, kot bi hodil človek. V več primerih je bil zavorni pedal sprožen šele po tem, ko je avto stopil v stik z lutko.

Zavorni sistemi so ponoči, ko je manj svetlobe, delovali še slabše. Raziskovalci poudarjajo, da je to tudi zapisano v vseh opozorilih proizvajalcev vozil.


Pri preizkusu na lutkah velikosti odraslega človeka je "vsako preizkušeno vozilo vizualno obvestilo voznika o bližajočem se trku med vsako preizkusno vožnjo pri 20 km/h" in se uspešno izognilo trčenju v 40 odstotkih primerov, hkrati pa tudi zmanjšalo hitrost trka za približno 10 km/h.

AAA so v raziskavi zapisali, naj se vozniki ne zanašajo na sisteme za zaznavanje pešcev, da bi se izognil trčenju.

image
Tesla Model 3. REUTERS

 
Več iz rubrike