Katere kompetence naj mladi osvojijo

Izobrazba je potni list, a za uspešen vstop v življenje, je potrebno osvojiti še kaj drugega.
Fotografija: Shutterstock
Odpri galerijo
Shutterstock

Po mnenju Harvardskega profesorja dr. Tonya Wagnerja današnje šole, tudi najboljše med njimi, učencev ne opremijo z veščinami, ki jih bodo ti potrebovali v prihodnosti. Svet se tako sooča z »globalno kompetenčno vrzeljo«, ki pomeni razkorak med znanjem, ki ga šole nudijo učencem ter veščinami, ki bi jih morali ti osvojiti.

V svoji knjigi The Global Achievement Gap identificira sedem kompetenc, ki bi jih morala današnja mladina osvojiti, Svetovni gospodarski forum jih na kratko povzame v spodnjem video posnetku.

Da se izobraževalni procesi ne prilagajajo hitro se spreminjajočem se svetu ni nekaj novega. V enajstih letih, od leta 2006 do danes, si je Sir Ken Robinsonov TEDx nastop 'Ali šole ubijajo ustvarjalnost?' ogledalo skoraj 47 milijona ljudi.

»Koliko napredka smo doživeli v tem času? Malo ali premalo,« je prepričana mag. Edita Krajnović, soustanoviteljica projekta Inženirke in inženirji bomo.

»Sama ne bi čakala sprememb šolskega sistema, prepričana sem, da lahko spremembe dosežemo le ljudje sami. Ustvarjalnost v šolah bo posledica zavzetosti in energije, začenši z aktivnimi starši, ki bi morali zavzeti bolj angažirano vlogo. Da na roditeljskih sestankih ne razpravljajo le o šolski malici in prevozu, temveč o tem, kako bo pouk potekal izven šolskih sten, z vključevanjem v okolja. Sodelovati in ´gnjaviti´ morajo z vprašanji, "kaj bo letos novega, kateri novi pristopi bodo uporabljeni pri poučevanju?", meni sogovornica.

»Matematika ali zgodovina se res ne spreminjata, a metode poučevanja se. Tu je prostor za spremembe. Želim si, da bi vsi imeli večja pričakovanja do učiteljev, da bi se ti radi vseživljenjsko učili ter jim poslanstvo postane ne učenje, temveč to, da bomo imeli učenje radi,« še dodaja.

Več iz te teme:

Več iz rubrike