Kako lažje na tuje trge?
Javna agencija SPIRIT Slovenija slovenskim podjetjem pri vstopu na tuje trge ponuja vrsto podpornih storitev, katerih glavni cilj je zniževanje stroškov vstopa in poslovanja slovenskih podjetij na tujih trgih ter povečanje izvoza.
Predvsem manjša podjetja, ki se odločijo za iskanje priložnosti na tujih trgih, hitro ugotovijo, da jim primanjkuje strateškega, načrtovalskega in operativnega znanja in izkušenj, običajno pa tudi sredstev, potrebnih za učinkovito predstavitev na tujem.
S pravimi informacijami in znanjem …
Ko razmišljate o širitvi poslovanja v tujino vam svetujemo, da pridobite čim več informacij o tujih trgih: kje kupijo največ vaših izdelkov, kako vstopiti na posamezni trg, kakšna je konkurenca in morebitne ovire za vstop, kakšni so načini prodaje, dajatve, načini tržnega komuniciranja. Potencialna tržišča lahko raziščete na spletnem portalu za slovenske izvoznike www.izvoznookno.si, uporabite informacije o poslovanju na 53 trgih, opise gibanj in trendov v preko 100 panogah in brezplačno bazo za raziskavo trgov Market Analysis Tools. Raziskava tržišč je odlična osnova, da pripravite izvozni načrt, s katerim boste določili, na katere trge boste vstopili, na kakšen način, koliko vas bo to stalo in katere cilje boste dosegli. Izvozni načrt za svoje podjetje lahko pripravite tudi v okviru mednarodnega izobraževalnega programa ITM (International Trade Management), ki ga izvaja SPIRIT Slovenija. Poleg izvoznega načrta v programu pridobite tudi najnovejša znanja s področja mednarodnega poslovanja in tako vaše podjetje pripravite na uspešen začetek ali širitev poslovanja na tujih tržiščih. Pri pridobivanju informacij o tujih trgih si lahko pomagate tudi z mrežo slovenskih poslovnih klubov v tujini in ekonomskih svetovalcev na veleposlaništvih Republike Slovenije v tujini.
“Zaradi udeležbe na programu ITM se je spremenila strategija našega podjetja pri načrtovanju izvoza, ki je že v istem letu prinesla pozitivne rezultate. Zaradi izkušenih predavateljev smo dobili boljši vpogled v izvozne aktivnosti, pretehtali več možnih strategij in na podlagi dejstev izbrali najboljšo.“ LIPNIK, d. o. o
… poslovnimi kontakti
Izvozni načrt je pripravljen, trgi, na katere želite vstopiti so določeni, potrebujete še prave poslovne kontakte. Poleg informativnih in svetovalnih storitev javna agencija SPIRIT Slovenija z organizacijo in sofinanciranjem različnih dogodkov pomaga podjetjem tudi do pravih poslovnih kontaktov v tujini.
Med tovrstne dogodke gotovo sodijo skupinske predstavitve podjetij na mednarodnih sejmih v tujini. Na sejmih lahko podjetja, ob ustrezni pripravi, pridobite tako ustrezne poslovne kontakte, na katerih lahko gradite prihodnje poslovno sodelovanje, kot tudi pregled konkurence in trendov v posamezni panogi. Podjetja, ki se udeležujejo skupinskih sejemskih predstavitev med prednostmi skupnega nastopa poleg stroškovne učinkovitosti (SPIRIT Slovenija krije stroške najema neopremljenega razstavnega prostora, tehničnih priključkov in vpisa v katalog) ter enostavnejše organizacije in priprave na sejem, izpostavljajo tudi večjo prepoznavnost slovenskih podjetij.
Poseben poudarek je SPIRIT Slovenija v preteklem in letošnjem letu namenil vstopu slovenskih podjetij v globalne dobaviteljske verige. V okviru tako imenovanih dnevov dobaviteljev, ki so pri slovenskih podjetjih izredno dobro sprejeti, slovenskim podjetjem odpirajo vrata do odločevalcev o novih dobaviteljskih možnostih v velikih podjetjih v tujini. Slovenska podjetja so tako imela priložnost svoje izdelke in storitve predstaviti v podjetjih s področja avtomobilske industrije kot so BMW, Kia, Škoda, Fiat, AvtoVAZ, slovenska prehrambna in živilska podjetja so se predstavila v češki Brněnki, avstrijskem Sparu, nemškem KaDeWe-ju in italijanskem COOP-u, podjetja s področja strojne in kovinske industrije pa so se letos predstavila tudi japonskim podjetjem, ki so iskala nove dobavitelje.
Predstavitev slovenskih podjetij predstavnikom japonskih podjetij v organizaciji SPIRIT Slovenija in JETRO Dunaj (foto: arhiv SPIRIT Slovenija)
… in finančnimi spodbudami za izvoznike
Izvozni načrt ste pripravili, veste kam po poslovne kontakte, še vedno pa potrebujete finančna sredstva, s katerimi boste vaše načrte na tujih trgih laže uresničili. SPIRIT Slovenija vam nudi finančne spodbude za izdelavo tržnih raziskav, kjer lahko pridobite 50 % oziroma največ 4.500 EUR za sofinanciranje stroškov svetovalnih storitev, vezanih na izdelavo tržne raziskave. Za individualne nastope na mednarodnih sejmih v tujini lahko pridobite največ 10.000 EUR oziroma 50 % upravičenih stroškov, kamor sodijo stroški najema, postavitve ter ureditve razstavnega prostora. V pripravi pa so tudi novi razpisi, ki vam bodo olajšali pridobivanje certifikatov kakovosti in navezavo poslovnih kontaktov na specializiranih dogodkih v tujini.
Skupinska predstavitev slovenskih podjetij na mednarodnem sejmu s področja prehrambne in živilske industrije SIAL 2016, v organizaciji SPIRIT Slovenija (foto: arhiv SPIRIT Slovenija)
Vse informacije o storitvah javne agencije SPIRIT Slovenija za izvoznike lahko najdete na osrednjem slovenskem portalu za izvoznike www.izvoznookno.si.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.