Kako je Elon Musk s startupom osvojil vesolje
Pandemija se še vedno močno oprijema ZDA. A vendar ves narod navdušeno spremlja izstrelitev rakete »Falcon 9« - s prav posebno misijo.
Odpri galerijo
Združene države so prvič po letu 2011 poslale dva astronavta nazaj na mednarodno vesoljsko postajo. Danes sta astronavta dosegla orbito. Zasebnemu podjetju je v vesolje prvič uspelo poslati vesoljske popotnike.
To je še en triumf Elona Muska - človeka, ki so se mu še nedavno smejali Daimler, BMW in drugi zaradi njegovih poskusov popolnoma električne in avtonomne vožnje, zdaj pa jim je pognal strah v kosti.
Imel je denar, za razvoj svoje ideje. Ustanovitelj je od prodaje deleža plačilne storitve PayPal prejel približno 300 milijonov dolarjev. V SpaceX naj bi na začetku vložil od 120 do 150 milijonov.
Musk svojim zaposlenim ponuja veliko, denimo menzo sredi delavnice. Od njih pa tudi veliko pričakuje. Plače niso velikodušne, vendar imajo vsi zaposleni lastniški delež podjetja. Musku je uspelo zaposliti dobro osebje. Ključni pomen igra prav Nemec - Hans Koenigsmann, glavni inženir.
Musk je imel poslovno idejo. Izstrelki ne bi smeli biti več za enkratno uporabo, ampak bi se morali vrniti na Zemljo. Tako bi jih lahko večkrat uporabili. Čeprav je bila ideja izvirna, je strokovnjake nasmejala. Musk je ostal optimističen in hladen. Na mnenja se ni oziral.
SpaceX je zastavil kreativno ponudbo. Institucionalne stranke, kot sta NASA in ameriško ministrstvo za obrambo, plačujejo visoke cene prevoznih storitev. Po drugi strani je s SpaceXom najceneje poslati satelit v orbito.
Tako je Musk dobil dobro plačana naročila. Poleg tega je dobil podporo ameriškega predsednika Donalda Trumpa, ki hrepeni po zgodbah o ameriškem uspehu.
Leta 2012 je SpaceX uspel pristati na mednarodni vesoljski postaji. NASA mu je nemudoma odobrila 22 naročil in bilo je jasno, da bo Musk nekega dne sodeloval tudi pri prevozu ljudi na vesoljsko postajo.
v Evropi obstaja ustrezna panoga, na voljo bi bila tudi javna sredstva. Manjka še vizionarska glava. Je pa povezano tudi s trgom.
Ameriški trg raketnih in transportnih letov je veliko večji kot v EU. Tudi če vlada v ZDA plačuje visoko ceno javnih naročil, se najcenejši ponudnik v Evropi s SpaceXom ne more primerjati.
Evropa se osredotoča na izstrelitev velikih telekomunikacijskih satelitov. Vendar je ta trg trenutno bolj usmerjen na teren. V Evropi namreč primanjkuje veščin, kako v vesolje prenesti material ali celo astronavte.
To je še en triumf Elona Muska - človeka, ki so se mu še nedavno smejali Daimler, BMW in drugi zaradi njegovih poskusov popolnoma električne in avtonomne vožnje, zdaj pa jim je pognal strah v kosti.
Od startupa do vesolja
Imel je denar, za razvoj svoje ideje. Ustanovitelj je od prodaje deleža plačilne storitve PayPal prejel približno 300 milijonov dolarjev. V SpaceX naj bi na začetku vložil od 120 do 150 milijonov.
Musk svojim zaposlenim ponuja veliko, denimo menzo sredi delavnice. Od njih pa tudi veliko pričakuje. Plače niso velikodušne, vendar imajo vsi zaposleni lastniški delež podjetja. Musku je uspelo zaposliti dobro osebje. Ključni pomen igra prav Nemec - Hans Koenigsmann, glavni inženir.
Strokovnjaki so se mu posmehovali
Musk je imel poslovno idejo. Izstrelki ne bi smeli biti več za enkratno uporabo, ampak bi se morali vrniti na Zemljo. Tako bi jih lahko večkrat uporabili. Čeprav je bila ideja izvirna, je strokovnjake nasmejala. Musk je ostal optimističen in hladen. Na mnenja se ni oziral.
SpaceX je zastavil kreativno ponudbo. Institucionalne stranke, kot sta NASA in ameriško ministrstvo za obrambo, plačujejo visoke cene prevoznih storitev. Po drugi strani je s SpaceXom najceneje poslati satelit v orbito.
Tako je Musk dobil dobro plačana naročila. Poleg tega je dobil podporo ameriškega predsednika Donalda Trumpa, ki hrepeni po zgodbah o ameriškem uspehu.
Leta 2012 je SpaceX uspel pristati na mednarodni vesoljski postaji. NASA mu je nemudoma odobrila 22 naročil in bilo je jasno, da bo Musk nekega dne sodeloval tudi pri prevozu ljudi na vesoljsko postajo.
Evropi primanjkuje vizionarskih glav
v Evropi obstaja ustrezna panoga, na voljo bi bila tudi javna sredstva. Manjka še vizionarska glava. Je pa povezano tudi s trgom.
Ameriški trg raketnih in transportnih letov je veliko večji kot v EU. Tudi če vlada v ZDA plačuje visoko ceno javnih naročil, se najcenejši ponudnik v Evropi s SpaceXom ne more primerjati.
Evropa se osredotoča na izstrelitev velikih telekomunikacijskih satelitov. Vendar je ta trg trenutno bolj usmerjen na teren. V Evropi namreč primanjkuje veščin, kako v vesolje prenesti material ali celo astronavte.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.