Kaj potrošnikom prinaša direktiva o distribuciji zavarovalnih produktov
Tako je poudarila Manuele Zweimueller iz Evropskega organa za zavarovanja in poklicne pokojnine (EIOPA), ki je dejala: "Vsi smo potrošniki, zato morajo zavarovalnice potrošnike vedno postaviti na prvo mesto in se ob tem, ko oblikujejo nove produkte in distribucijske kanale, postaviti v njihove čevlje."
Distribucijski kanali se v zavarovalniški industriji spreminjajo tako zaradi drugačnih potreb strank kot zaradi napredka tehnologije in sprememb v regulaciji sistema. Zavarovalnice pa morajo paziti, da pri spremembah poslovnih modelov in ob iskanju primernega ravnovesja med zasledovanjem dobičkonosnosti in izpolnjevanju postavljenih regulatornih zahtev ne prevalijo bremen oz. stroškov na potrošnika.
Evropska direktiva o distribuciji zavarovalnih produktov, katerih predpise ali smernice zavarovalnice prenašajo v svoje sisteme v letošnjem in prihodnjem letu, po mnenju Jureta Kimovca iz agencije S&P ne bo ogrozila njihovih poslovnih modelov. Še največ sprememb se po njegovem obeta tistim, ki se zanašajo na zunanjo distribucijo zavarovalnih produktov.
K spremembam in večji regulaciji na področju zaščite potrošnikov je vodila izguba zaupanja potrošnikov, nova direktiva pa bo prinesla spremembe predvsem na področju življenjskih zavarovanj v srednji in vzhodni Evropi. Konec lanskega leta je bilo v teh zavarovanjih v regiji približno 12,3 milijarde evrov, pri čemer se število teh zavarovanj znova povečuje, a ne dosega ravni v zahodni Evropi, je povedal Kimovec.
Po mnenju direktorja Agencije za zavarovalni nadzor Sergeja Simonitija se industrija uspešno kosa z izzivi, povezanimi s solventnostjo 2, ki je uvedla enotna pravila nadzora nad vsemi zavarovalnicami v EU in zaostrila kapitalske zahteve zavarovalnic. A po njegovem je postavitev sistema, ki bo bolj transparenten, enostaven in bolj razumljiv za potrošnike, še večji izziv, saj zanj obstaja zelo veliko poslovnih modelov.
Predsednik uprave Zavarovalnice Triglav Andrej Slapar se je v tej luči dotaknil še področja zbiranja, obdelave in zaščite osebnih podatkov in kakšno ceno za to plačujejo potrošniki. Kot je ocenila Zweimuellerjeva, morajo zavarovalnice pri tem vzpostaviti ustrezne etične standarde ter paziti, da od strank zahtevajo "ravno dovolj" informacij.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese