Kaj boste lahko prebrali v novi izdaji Sveta kapitala?

O čem pišemo v novi izdaji poslovnega tednika Svet kapitala?
Fotografija: Pexels
Odpri galerijo
Pexels

V novi številki poslovnega tednika Svet kapitala boste lahko prebrali:

  • Kdaj hujšati, če ne zdaj?

Uroš Urbas piše o tem, da ravno gospodarska konjunktura omogoča podjetjem vitko in agilno eksperimentiranje z inovacijami. Biti vitek v poslovanju pomeni, da se znebiš maščob, ki nimajo vrednosti. 

  • Po sledeh denarja

Pija Kapitanovič piše da je glavni cilj preiskovanja nepridipravov, ki so z nezakonitimi dejavnostmi pridobili neko premoženje izslediti in povrniti čim večji del nezakonito pridobljenih sredstev. Zaporna kazen ni smiselna, najbolj boli zaplemba. To je mantra, s katero živi večina zaposlenih v finančni forenziki.    

  • Koliko ljudi poznate?

Klemen Košir  se je ukvarjal z zanimivo temo. Ste se kdaj vprašali, koliko ljudi poznate? V življenju jih boste srečali več deset tisoč, a s koliko od njih boste postali vsaj znanci?

  • Cene elektrike rastejo, zneski na položnicah (še) ne

Jan Bratanič ugotavlja, da kljub temu da je energetski trg v Evropi že naredil prve korake po poti korenite tranzicije, se predvsem gospodinjstvom za zdaj ni treba bati drastičnih cenovnih sprememb pri električni energiji. A te prihajajo in nekoliko dlje v prihodnosti bodo verjetno prinesle tudi zvišanje končnih cen tega energenta.

  • »Sem poslednji mohikanec slovenske težke industrije« 

Suzana Kos se je pogovarjala z Markom Tandlerjem, po rodu iz Dravske doline, ki je pred dvema letoma prevzel vodenje Litostroja Power.

  • Kako nevroznanost spreminja poslovni svet

Pija Kapitanovič piše o tem, kako najnovejša odkritja v nevroznanosti pomagajo vodjem, da ti bolje razumejo procese odločanja potrošnikov? Znanost o naših možganih pa prinaša tudi nova spoznanja o zakoreninjenih metodah vodenja, med njimi tudi široko uporabljeno strategijo korenčka in palice.     

  • Kjer sta delavec in lastnik v isti koži

Novica Mihajlović ugotavlja, se zadrug pri nas še drži pridih socializma, čeprav ravno na kapitalističnem zahodu cvetijo. Tudi pri nas imamo več uspešnih primerov. kakšne so njihove izkušnje, kje so pasti za zadružnike in kaj uspešni svetujejo prihodnjim zadrugam?

  • Vikingi morda najbolje vedo, kako voditi podjetja

Simona Drevenšek in Jan Bratanič ugotavljata, da če bi se rodili s povprečnim talentom in dohodkom, ne bi zgrešili, če bi si želeli biti viking. Skandinavci v raziskavah zasedajo prva mesta, pa če gre za srečo, zdravje ali gospodarsko konkurenčnost. Velike javne gospodarske družbe so v Skandinaviji zelo uspešne pri ustvarjanju vrednosti glede na majhnost teh držav. Ključ do uspeha je v nordijskem modelu.

  • Recept za uspeh: analizirajte svoje nekupce!

Simona Drevenšek se je pogovarjala z Anno Kirah, antropologinjo in psihologinjo, ki je že v 90. letih sodelovala z Microsoftom in Boeingom, ki jo je pred kratkim navdušil članek v Harvard Business Review o tem, kako nujno v gospodarstvu potrebujemo družboslovce. Kirahova je dokaz, da je sodelovanje inženirjev z družboslovci za podjetja zelo koristno, a jo skrbi, da bo prej šla rakom žvižgat, kot bo doživela zaposlovanje antropologov, sociologov in podobnih kadrov v gospodarstvu.

  • Vsakdanje navade uspešnih ljudi: Urška Šefman Sojer

Kaja Kovič razkriva navade Urške Šefman Sojer, solastnica znane ljubljanske butične Kavarne Zvezda.

Pexels
Pexels

Več iz rubrike