Jure Leben: Z drugim tirom nadaljujemo po prvotnem načrtu
"Scenarij A pomeni, da gradimo na rezultatih, ki smo jih prejeli prejšnji teden. V petek je namreč Evropska komisija dodelila 44,3 milijona evrov nepovratnih evropskih sredstev za pripravljalna dela za projekt drugi tir," je uvodoma spomnil državni sekretar.
S tem je po Lebnovem mnenju komisija na nek način potrdila model, koncept tehnične izvedbe ter samo finančno konstrukcijo, ki jo je zastavila vlada.
"Nadaljujemo tako, da bo 14. julija na razpis prijavo oddalo podjetje 2TDK, seveda bo ministrstvo tehnično in strokovno pomagalo pri pripravi same prijave. Druga pomembna stvar pa je, da bomo avgusta objavili razpis za pripravljalna dela na projektu," je še pojasnil državni sekretar.
14. julija se sicer izteče rok za prijavo na t. i. blending razpis Evropske komisije v okviru Instrumenta za povezovanje Evrope, na katerem na ministrstvu računajo na med 80 in 100 milijoni evrov.
Razpis za pripravljalna dela bo medtem po Lebnovih besedah odprt okoli tri mesece, računajo pa, da bo vmes tudi referendum, nato bodo lahko nadaljevali z delom.
Leben je zavrnil možnost, da bi šli na ministrstvu v razmislek o novih trasah, za kar si prizadevajo pobudniki referenduma o vladnem zakonu o drugem tiru. Kot je dejal, je šlo pri izbiranju trase za dolgoleten proces, trasa, ki je predvidena sedaj, pa je bila potrjena leta 2005.
Doslej je bilo po besedah državnega sekretarja pregledanih 17 variant same trase, v teku uradnega postopka pa šest. Po različnih kriterijih so s strokovno institucijo Jaspers prišli do zaključka, da je ta trasa, ki je predvidena, najbolj primerna.
Državni sekretar je spomnil še, da bo gradnja drugega tira potekala v dveh fazah. Prva je ta, kakršno veleva gradbeno dovoljenje, in sicer gradnja cevi v polnem premeru ter servisna cev, ciljajo pa, da bi bilo gradbeno dovoljenje za dvotirno progo dopolnjeno do konca leta.
"To pomeni, da bi lahko v prvi fazi delali servisno cev v polnem premeru 70 kvadratov, s sklepom vlade v začetku meseca pa smo dobili navodilo, da začnemo delati pravne in strokovne podlage za državni prostorski načrt, da bomo lahko dolgoročno na isti trasi zgradili tudi drugi tir," je dejal.
Rok za prvo fazo je 2025, za drugo pa Leben računa, da bo imel odgovore do konca poletja.
Pobudnik referenduma o zakonu o drugem tiru Vili Kovačič je sicer na današnji novinarski konferenci predstavil predlog za kazenski pregon premierja Mira Cerarja in vlade, ki ga je podal na državno tožilstvo. Prepričan je, da sta tako vlada kot Cerar zavestno in z namenom oškodovanja zavajala davkoplačevalce v zvezi s projektom drugi tir.
Leben je dejal, da zadeve ne more komentirati, saj z vsebino predloga ni seznanjen, je pa zavrnil Kovačičeve navedbe o zavajanju. Kot je dejal, vlada projekt drugi tir izvaja transparentno in z dialogom.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese