Izteka se prevzemna ponudba za Gorenje
Hisense je delničarje in analitike presenetil z zelo radodarno ponudbo za Gorenje. V prevzemni ponudbi, objavljeni konec maja, je za delnico ponudil 12 evrov, celotno družbo pa s tem vrednoti na 293 milijonov evrov. Že pred objavo ponudbe je Hisense s ponujeno ceno privabil lastnike skoraj 33 odstotkov delnic, pozneje pa v teku trajanja ponudbe vsaj še enkrat toliko.
Ponudbo je sprejel tudi japonski Panasonic, ki je v preteklosti veljal za glavnega kandidata za novega strateškega partnerja in večinskega lastnika Gorenja, a se je potem umaknil. Dolgo časa je bila glavna uganka, kaj bo storila Kapitalska družba (Kad), ki je imela v Gorenju 16,4-odstotni lastniški delež in je bila dolga leta največji posamični lastnik podjetja.
Pri sprejetju privlačne prevzemne ponudbe je bil namreč pred dilemo zaradi strategije upravljanja državnih naložb. V njej je Gorenje opredeljeno kot pomembna naložba, kar pomeni, da se Kad iz nje ne sme umakniti, razen če bi DZ spremenil strategijo. A po tistem, ko so na finančnem ministrstvu jasno rekli, da je strategija političen dokument in da je odločitev v rokah Kadove uprave, so se v državnem upravljalcu premoženja opogumili in se odločili, da iz lastništva izstopijo. Zeleno luč jim je pozneje prižgala tudi vlada.
Velenjska družba, ki nastopa v zelo konkurenčnem sektorju in ima kar nekaj šibkih točk v bilancah, potrebuje strateškega partnerja za nadaljnji razvoj. Zato se je po odločitvi Panasonica, da svoje evropske prisotnosti ne bo krepil s povečevanjem lastništva v Gorenju, odločila poiskati novega investitorja. Interes je pokazalo več azijskih družb, za najboljšega ponudnika pa so v Velenju izbrali Hisense.
Prevzemna ponudba je dejansko že uspela, saj je Hisense kot pogoj za strateški vstop v lastništvo po ponujeni ceni postavil to, da prevzame vsaj 50-odstotni lastniški delež, praga za uspešnost ponudbe pa niti ni postavil.
Kitajci so zagotovili, da bodo v Gorenju ohranil stabilnost upravljanja in delovna mesta ter sledili dolgoročnemu razvoju družbe. "Hisense bo obdržal ime podjetja in vse blagovne znamke Gorenja. Sedež družbe bo ostal v Velenju," so zagotovili. Prepričani so, da je prevzem koristen za obe strani, saj imata obe družbi zelo komplementarne dejavnosti na področju bele tehnike in zabavne elektronike, s čimer lahko ustvarita pomembne strateške sinergije.
Gorenje bo z vstopom skupine Hisense po napovedi Kitajcev okrepilo tudi področje raziskav in razvoja. "Načrtujemo, da bo Gorenje postalo center za raziskave in razvoj ter proizvodni center skupine v Evropi," so navedli ob objavi prevzemne ponudbe.
Nadzorni svet Gorenja je sicer sredi meseca, neuradno v dogovoru z novim lastnikom, imenoval novo upravo, ki bo družbo vodila naslednjih pet let. V upravi, ki bo poslej šestčlanska in ne več petčlanska, poleg prvega moža Gorenja Franje Bobinca ostajata delavski direktor Drago Bahun in Žiga Debeljak, pridružujejo pa se jim Stanka Pejanović, Tomaž Korošec in Saša Marković.
Delničarji Gorenja so medtem na skupščini za nadzornike potrdili Bachtiarja Djalila, Corinno Claudio Graf, Miho Košaka in Bernarda Charlesa Pasquierja, ki pa so se zavezali, da bodo odstopili, ko bo Hisense prevzem dokončal. Tri mesta v nadzornem svetu so medtem ostala prazna in jih bo po prevzemu popolnil novi lastnik, ki se je glasovanja na skupščini vzdržal.
Družba Hisense je bila ustanovljena leta 1969 na Kitajskem, sprva se je ukvarjala s proizvodnjo radiev, v zadnjih letih pa je postala eden največjih svetovnih proizvajalcev televizorjev in gospodinjskih aparatov. Proizvodne obrate imajo po vsem svetu, tudi v Evropi. Po podatkih z njihove spletne strani skupina v več kot 20 podružnicah zaposluje okrog 75.000 ljudi. Je tudi med glavnimi sponzorji letošnjega SP v nogometu v Rusiji.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.