ITM izvoznik leta je podjetje Špica international

Po mednarodnem izobraževalnem programu Vodenje izvoznega poslovanja – International Trade Management™ (ITM) so simbolično nagradili ITM Izvoznika leta 2017, ki je postalo podjetje Špica international, d. o. o.
Fotografija: Spirit
Odpri galerijo
Spirit

Zbrane je na svečani podelitvi diplom uvodoma pozdravila Irena Meterc, vodja sektorja za internacionalizacijo na SPIRIT Slovenija, agencije, ki je dogodek organizirala. »Spodbujanje internacionalizacije slovenskih podjetij ena od glavnih nalog agencije, s čimer prispevamo k povečanju in razpršenosti slovenskega izvoza. To dosegamo tudi z mednarodnim izobraževalnim programom ITM. Z odličnimi vsebinami programa skušamo v podjetja 'pripeljati' znanje ter jim s tem prihraniti veliko časa in finančnih sredstev zaradi napačnih poslovnih odločitev.«

Gre za izjemno mešanico individualnega svetovanja pri pripravi konkretnega izvoznega načrta ter mednarodnih seminarjev, ki jih na teme mednarodnih tržnih raziskav, prodajnih veščin, mednarodnega trženja, medkulturnih razlik ter mednarodnih strategij izvajajo prvovrstni, svetovno priznani mednarodni strokovnjaki, je v nadaljevanju izpostavil Kjel Hedvall, predsednik upravnega odbora ITM Worldwide Foundation. Program ITM se v mednarodnem okolju izvaja že od leta 2006. Od samih začetkov pri izvedbi programa sodeluje tudi SPIRIT Slovenija, ki letno krije večino stroškov udeležbe 15 slovenskim podjetjem. Lastniki koncepta ITM program nenehno nadgrajujejo in prilagajajo potrebam udeležencev, tudi v sodelovanju z agencijo. V 11 letih izvajanja je program uspešno zaključilo več kot 1600 slušateljev v 27 državah, od tega največ na Švedskem in v Sloveniji.

Na dogodku je bil svečano razglašen tudi ITM izvoznik leta 2017, podjetje Špica International, d. o. o., ki je bil izbran med udeleženci prvih osmih generacij programa ITM. »Podjetje odlikujejo izvozna naravnanost, agilnost in nenehen razvoj novih produktov. Njihovi finančni, izvozni in razvojni kazalniki po objektivnih podatkih dokazujejo stabilno rast prihodkov od izvoza, krepitev tržnega položaja v mednarodnem okolju ter rast pozitivnih poslovnih rezultatov. Finančni kazalniki poslovanja podjetja jasno izražajo učinkovitost vodenja in odločanja. V podjetju nenehno povečujejo število zaposlenih. Ustvarjajo visoko dodano vrednost, ki se giblje skoraj 20% nad slovenskim povprečjem njihove panoge in 40% nad splošnim slovenskim povprečjem. Razvoj lastnih rešitev je temelj, jedro in smer za nadaljnji razvoj podjetja. Inovativne rešitve Time&Space so plod lastnega razvoja in dolgoletnih izkušenj. Želijo postati vodilni sistemski integrator v regiji in svetovno prepoznaven ponudnik rešitev za korporativno varnost in registracijo delovnega časa. Z razvojem novih produktov in rešitev, intenzivnim vstopom v globalni trg storitev v oblaku, umeščanjem na nove trge z različnimi oblikami delovanja in izvajanjem procesa Objective Key Results, v podjetju Špica International zagotavljajo in ohranjajo visok obseg in proaktivnost mednarodnega poslovanja,« je v obrazložitvi ob izboru med drugim navedla komisija.

Direktor in soustanovitelj družbe Špica international Tone Stanovnik se je ob prevzemu nagrade spomnil začetkov podjetja in dejal, da se je sam najprej lotil učenja finančnega dela posla. Danes pa je prepričan, da so temelj podjetja ljudje. »Finance kažejo, kako ste se odrezali včeraj, zaposleni pa, kako se boste jutri.« Med ključnimi dejavnostmi, ki jih v družbi izvajajo za čim uspešnejši vstop na tuji trg, je med drugim navedel sodelovanje v gospodarskih delegacijah, izpostavljanje svojih referenc ter dobro razvejano mrežo lastnih ali povezanih podjetij. Zelo koristna so po njegovem mnenju tudi izobraževanja, pri čemer je izpostavil prav program ITM. »ITM je eden redkih slovenskih izobraževalnih programov, ki se posveča izvozu. To področje je za Slovenijo nedvomno ključnega pomena, zato potrebuje toliko več osredotočanja na področje novih znanj,« je povedal.

Letos je bilo v program vključenih 16 udeležencev iz malih in srednje velikih podjetij z željo po širitvi izvozne dejavnosti. Udeleženci programa so svoje delo v podjetju sedem mesecev aktivno združevali s strokovnim usposabljanjem. To je bilo izpeljano na štirih dvodnevnih delavnicah »Passport2Export«, v okviru katerih so s pomočjo tujih svetovalcev pripravili izvozni načrt, ki je podlaga za dobro premišljen in učinkovit vstop podjetja na tuje trge, na dveh dvodnevnih mednarodnih seminarjih v Ljubljani ter petdnevnem sklopu mednarodnih seminarjev v Lidköpingu na Švedskem z odličnimi tujimi predavatelji, vrhunskimi strokovnjaki na svojih področjih, ki poleg teoretičnih podajajo predvsem praktična znanja in izkušnje

Dogodka so se poleg letošnjih diplomantov udeležili tudi udeleženci programa prejšnjih generacij ter nekaj tistih podjetij in posameznikov, ki bi radi pridobili ustrezno znanje za vstop in širitev poslovanja na tuje trge in jih zanima udeležba v programu ITM 2018.

Več iz rubrike