Intervju z Arnom Schusterjem, direktorjem Adrie Airways
Adria Airways je ob privatizaciji pred dobrim letom dobila štiri milijone evrov svežega denarja. Kako je torej poslovala v letu 2016, potem ko je imela leta 2015 več kot 9 milijonov evrov izgube?
Poslovni rezultati za leto 2016 se revidirajo, tako da jih še ne morem razkriti. Lahko pa rečem, da smo dosegli napredek glede na leto 2015 tako pri stroških kot pri prihodkih. Seveda pa je prvo leto prestrukturiranja zelo zahtevno tako za zaposlene kot za podjetje samo. Minulo leto je bilo zelo zahtevno, naš glavni cilj je bil stabilizacija poslovanja.
Lahko vendarle v grobem poveste poslovne rezultate, četudi nerevidirane? Ste leto sklenili pozitivno?
To bomo komentirali, ko bomo imeli revidirane rezultate.
Slišati je, da je tekoče poslovanje negativno in da ste pozitivno poslovali zaradi drugih prihodkov?
Poslovanje AA je zelo ciklično tako v zimski kot letni sezoni. Pozimi imamo nižje prihodke in višje v času poletnega urnika. Kar zadeva letošnje poslovanje, lahko rečem, da je v skladu z načrtom. V prvih treh mesecih smo število potnikov povečali za več kot osem odstotkov oziroma na 227.580, kar je posledica naše poslovne strategije – to je potnikom ponuditi najudobnejši način potovanja. Tukaj smo naredili kar nekaj pomembnih prilagoditev. Ena je naš urnik letov, saj smo povečali število letov do naših destinacij, kar vodi v boljše povezave za potnike in boljši produkt za naše stranke.
Drugo, kar je prispevalo k temu izboljšanju, je čas za prestop med leti, kjer smo naredili prilagoditve in tako ta čas za balkanske destinacije zelo skrajšali, in sicer z dveh ur na 25 minut. Sicer pa povprečen prestopni čas na Brniku znaša 55 minut. Ko gledamo letalski trg, ugotavljamo, da ima AA zelo močen položaj regionalnega prevoznika, vendar je treba stranki ponuditi najbolj udoben produkt. Skupaj s Fraportom Slovenija (Aerodromom Ljubljana) si prizadevamo čim bolj skrajšati čas potovanja – od točnosti poletov in kratkih prestopnih časov do prevoza na letališče, parkiranja, mobilnih letalskih kart itd. Če vse to povežemo, dobimo zadostno količino udobnosti.
Ali je res, da ste blagovno znamko Adria Airways prodali njenemu lastniku in jo zdaj od njega najemate?
Tega ne morem komentirati.
Zanikate pa tudi ne.
Kot sem rekel, tega ne morem komentirati.
Neuradno je mogoče izvedeti, da zamujate s plačili. Menda plačujete preletne takse, terminalnih pa ne. Dolgovali naj bi Fraportu Slovenija, Kontroli zračnega prometa, Petrolu za gorivo … Ali to drži?
Z različnimi partnerji imamo različne dogovore glede plačilnih rokov in smo z našimi dobavitelji tudi ves čas v stiku.
Eden izmed problemov Adrie v preteklosti je menda bil, da ni mogla dobiti revolving kredita za uravnavanje likvidnosti. Se je to z novimi lastniki in vodstvom spremenilo?
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese