Hrvaški most na polotok Pelješac bo gradil kitajski konzorcij

Javno podjetje Hrvatske ceste je med tremi ponudniki za izgradnjo mostu na polotok Pelješac izbralo kitajski konzorcij na čelu z družbo China Road and Bridge Corporation. Gre za največji infrastrukturni projekt na Hrvaškem, ki ga bo s 357 milijoni evrov sofinancirala Evropska unija.
Fotografija: Duje Klarič/Cropix
Odpri galerijo
Duje Klarič/Cropix

Poleg China Road and Bridge Corporation so članice konzorcija CCCC Highway Consultants, CCCC Second Highway Engineering in CCCC Second Harbour Engineering, so sporočili iz hrvaškega javnega cestnega podjetja. Izgradnja mostu na Pelješac bo prvi takšen gradbeni projekt kitajskih podjetij v EU, so danes izpostavili hrvaški mediji.

Ponudba kitajskega konzorcija je bila najbolj ugodna. Konzorcij kitajskih družb je vrednost del ocenil na nekaj manj kot 2,1 milijarde kun (277 milijonov evrov). Njihova ponudba je bila za približno pol milijarde kun cenejša kot ponudbi avstrijskega Strabaga in italijanskega Astaldija.

Hrvaški premier Andrej Plenković je po objavljeni izbiri izvajalcev povedal, da ni bilo nobenih pritiskov na Hrvaško, ker so se odločili za izvajalce s Kitajske. Izpostavil je, da bo z uresničitvijo projekta Hrvaška končno dobila trdno cestno povezavo z južno Dalmacijo ter prispevek k bolj enakomernem regionalnem razvoju države.

Na Hrvaškem pričakujejo, da bodo dela stekla pomladi letos. Vrednost celotnega projekta je 420 milijonov evrov, EU pa prispeva 85 odstotkov iz kohezijskih skladov. Most bo dolg 2,4 kilometra in visok 55 metrov. Na njem bodo štirje prometni pasovi.

Gradnja cestne povezave bo potekala v treh fazah. Najprej bodo gradili most na polotok, nato pristopne ceste do mostu ter na koncu obvoznico pri Stonu, ki se nahaja na stičišču Pelješca s celino. Celotni projekt naj bi končali najpozneje leta 2022.

Projektu ostro nasprotuje bošnjaški član predsedstva Bosne in Hercegovine Bakir Izetbegović zaradi nerešenega spora o meji med Hrvaško in BiH. Meni, da bi BiH z mostom izgubila možnost za dostop do odprtega morja, a je ostal osamljen pri svojih zahtevah, da bi ustavili projekt, ker najvišji predstavniki srbskega in hrvaškega naroda v BiH v gradnji mostu na Pelješac ne vidijo nič spornega.

Več iz rubrike