Hisense objavil prevzemno ponudbo za Gorenje
Kitajski Hisense je v skladu za napovedmi danes v Delu objavil prevzemno ponudbo za Gorenje, v kateri za delnico družbe ponuja 12 evrov. Hisense je že imetnik slabe tretjine Gorenja, zato se ponudba nanaša na preostale delnice družbe. Lastniki jih lahko prevzemniku prodajo do 26. junija.
Ker državna Kapitalska družba v skladu s strategijo upravljanja državnih naložb svojega 16-odstotnega deleža v Gorenju ne sme prodati, lahko torej Hisense računa še na nadaljnih nekaj več kot 49 odstotkov delnic, ki bi jih lastniki lahko prodali. To pomeni, da bi kitajski prevzemnik za več kot 80-odstotni delež skupaj odštel 245 milijonov evrov. Država oziroma Kad pa bo iz tega naslova ostal brez skoraj 50 milijonov evrov.
Hisense je sicer že napovedal, da ga zanima pridobitev več kot polovičnega deleža. Iz kitajske družbe so sporočili, da bo prvzem v celoti financiran iz notranjih virov Skupine Hisense, katere član je Hisense Luxemburg Home Appliance Holding. Dodali so, da želi Hisense želi v Gorenje vstopiti kot strateški partner in da je prepričan, da je prevzem koristen za obe strani. »Obe družbi imata zelo komplementarne dejavnosti na področju bele tehnike in zabavne elektronike, s čimer lahko ustvarita pomembne strateške sinergije. Hisense bo v Gorenju ohranil stabilnost upravljanja in delovna mesta, z upoštevanjem interesov delničarjev, uprave in zaposlenih pa bo sledil dolgoročnemu razvoju družbe. Prav tako bo Hisense obdržal ime podjetja in vse blagovne znamke Gorenja. Sedež družbe bo ostal v Velenju,« napovedujejo v Hisensu in dodajajo, da bo Gorenje postalo center za raziskave in razvoj ter proizvodni center Skupine Hisense v Evropi.
Iskanje sinergij
Sporočili so še, da bodo, če bo ponudba uspešna, povečali učinkovitost in uporabo virov s povezovanjem proizvodnih zmogljivosti in naročil obeh družb: »Gorenje bo poleg svoje blagovne znamke izdelovalo tudi kuhinjske aparate, hladilnike, pralne stroje, televizorje in klimatske naprave blagovnih znamk Hisense za evropski trg, kar bo znatno povečalo izkoriščenost proizvodnih zmogljivosti Gorenja v Evropi. Obe skupini bosta združili svoje znanje z namenom izboljšanja produktivnosti in optimizacije stroškov proizvodnje. Z dodatno proizvodnjo bo Gorenje sposobno pridobiti večjo pogajalsko moč med lokalnimi dobavitelji v Evropi, s čimer bo povečalo donosnost sredstev oziroma naložb. Po prevzemu bo Gorenje lahko izkoristilo distribucijsko mrežo skupine Hisense na globalnem trgu, in tako razširilo in okrepilo svoje trženjske in promocijske aktivnosti. Obe skupini bosta razvili svoje poslovanje v Evropi z izkoriščanjem komplementarnih prednosti. Skupina Hisense je močna v Zahodni Evropi, medtem ko je Gorenje močno v Nemčiji, v Skandinaviji in centralni ter vzhodni Evropi. Gorenje bo tako lahko v celoti izkoristilo uveljavljeno globalno prodajno mrežo Skupine Hisense.«
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese