Gospodarstveniki na Bledu danes o prihodnosti
Le 25 odstotkov slovenskih podjetij ima oblikovano digitalno strategijo, bodisi kot del celovite strategije podjetja ali kot samostojni dokument, ugotavljajo pri Gospodarski zbornici Slovenije (GZS), kjer so si izbrali digitalizacijo za osrednjo temo današnjega 11. Vrha slovenskega gospodarstva, zaradi katerega je na Bledu več kot 400 gospodarstvenikov ter predstavniki politike, z ministri in predsednikom vlade dr. Mirom Cerarjem na čelu. Posebna gosta sta Juhan Lepassaar, vodja kabineta podpredsednika Evropske komisije za enotni digitalni trg Andrusa Ansipa, ter regionalni vodja za Google Adriatics Jožko Mrndže.
»Nastopil je čas za konkretne korake,« pravijo pri GZS in postrežejo z resnično zaskrbljujočimi podatki. Medtem ko naj bi bilo z digitalnimi kanali, proizvodi, storitvami ali poslovanjem že leta 2020 povezanih približno polovica vseh prihodkov v gospodarstvu, je pri nas vsaj toliko podjetij, ki niti ne znajo oceniti prihrankov, ki jih v poslovne procese vnaša digitalizacija. Ignoriranje možnosti, ki jih prinašajo nove tehnologije, je lahko za marsikatero podjetje pogubno.
V izogib črnim scenarijem je GZS danes predstavila DigitAgendo 2016, ki je nastala s sodelovanjem gospodarstvenikov z bogatimi izkušnjami in vsebuje nabor 30 konkretnih priporočil vladi in podjetjem, s katerimi je mogoče okrepiti in pospešiti digitalizacijo slovenskega gospodarstva.
Digitalno gospodarstvo je namreč mnogo več kot prestavitev poslovnih procesov na digitalno tehnologijo, denimo z optičnih nosilcev podatkov v računalniški oblak ali pa z začetkom uporabe velikih podatkov (Big data). Gre za celovito spremembo organizacije z uporabo informacijske tehnologije, za povsem nove poslovne modele. Ta proces je lahko izredno zahteven, zaradi česar bo dobrodošel tudi podpis izjave o Slovenski digitalni koaliciji – digitalna.si bo prvo veliko nacionalno partnerstvo za hitrejšo digitalizacijo, v katerega bodo vključeni tako gospodarstveniki, raziskovalci in razvojniki, do države in javnosti.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.