Furs lani prevoznikom izrekel za šest milijonov evrov glob
Uslužbenci mobilnih oddelkov Fursa izvajajo nadzore nad prevozi po cesti, kjer za tekoči dan in za preteklih 28 dni preverjajo upoštevanje pravil glede dovoljenega časa vožnje, odmorov ter obveznih počitkov voznikov in pravilnost delovanja snemalnih naprav (tahografov).
Kot so sporočili, postopkih nadzora pri ugotovljenih manjših kršitvah ocenijo dejansko situacijo z razumevanjem za upravičena odstopanja, osredotočajo pa se predvsem na odkrivanje hujših kršitev. Pri slednjih prevozniki huje kršijo pravila ur vožnje in obveznega počitka z zatajitvijo ali uničenjem podatkov o aktivnostih oziroma manipulirajo s tahografi tako, da v vozila nelegalno vgradijo elektronske manipulacijske naprave.
Furs je lani ustavil 3544 tovornjakov in avtobusov in ob tem opravil nadzor nad 110.614 delovnimi dnevi voznikov. Ugotovili so 4747 kršitev, od tega 486 primerov najhujših kršitev in goljufij, ki so jih prevozniki izvedli s pomočjo naprav in pripomočkov za manipuliranje s tahografom, kot je uporaba magneta ali elektronske naprave. Najpogosteje gre za prikrivanje dejavnosti in aktivnosti vožnje, počitkov, odmorov. Zlorabo tahografa oziroma ponarejanje, zatajitev ali uničenje podatkov, tahografskega vložka ali voznikove kartice, so pojasnili.
Uslužbenci Fursa so pri kršiteljih izvedli več ukrepov, in sicer začasni odvzem vozniškega dovoljenja (81 primerov), začasni odvzem prometnega dovoljenja (264 primerov), odrejen izredni pregled zapisovalne opreme v pooblaščeni delavnici (231 primerov), odvzem voznikove kartice (uporaba tuje kartice 115 primerov), izrekli pa so 3247 glob.
Največ kršitev so odkrili pri prevoznikih iz drugih držav članic EU (59 odstotkov), sledijo tuji prevozniki iz tretjih držav (26 odstotkov) in domači prevozniki s sedežem v Sloveniji (15 odstotkov). Odkritih in zaseženih je bilo 105 v vozila vgrajenih sofisticiranih elektronskih naprav za manipuliranje tahografa, krmiljenih s pomočjo prikritih stikal, daljincev in spominskih USB ključev.
Na Fursu so še izpostavili, da so manipulacijske naprave v vozilih čedalje bolj sofisticirane. Manipulanti z njimi dosežejo, da se med vožnjo aktivnost vozila v zapisovalno napravo ne beleži, med tem ko se na voznikovo kartico zabeleži počitek.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese