Fotona: Prodaja Kitajcem dodatna priložnost za razvoj
Kot je za STA povedal Lukač, prodaja Fotone azijsko-evropskemu skladu po njihovem mnenju predstavlja "pomemben naslednji korak na poti k našemu cilju postati najbolj spoštovana laserska medicinska blagovna znamka na svetu".
Izpostavil je, da je bila Fotona v začetku leta 2014, ko so jo prodali strateškemu ameriškemu partnerju Technology4Medicine v kombinaciji z ameriškim investicijskim skladom Gores Group, samo slovensko podjetje. Letos pa so prodali mednarodno skupino Fotona, ki ne vključuje samo slovenskega dela, ampak tudi ameriško krovno podjetje Fotona Holdings in ameriško sestrsko podjetje Fotona.
"Z novimi lastniki bo Fotona lahko močnejša tudi na azijskem trgu, ki že danes predstavlja 37 odstotkov celotne prodaje skupine. Vizija prihodnjega razvoja družbe je s še hitrejšim vlaganjem v razvoj novih izdelkov in trženje pomembno povečati tržni delež Fotonine blagovne znamke v svetu. V načrtu je tudi pomembna širitev proizvodnih kapacitet na sedanji lokaciji Fotone v Ljubljani," je povedal Lukač.
Skupina Fotona je po njegovih besedah lani ustvarila za okoli 50 milijonov evrov prodaje, kar je 23 odstotkov več kot leta 2015. Dobiček je dosegel okoli 10 milijonov evrov in bil s tem za 39 odstotkov višji kot leto pred tem. Slovenski del Fotone je v zadnjih treh letih število zaposlenih povečal za približno 20 odstotkov.
Koliko je znašala kupnina za Fotono, uradno ni znano, po poročanju ameriške revije Buyouts Insider, ki se sklicuje na osebo, seznanjeno s kupčijo, pa naj bi vrednost transakcije znašala od 100 do 200 milijonov dolarjev. Višina posla, ki se po neuradnih podatkih omenja v Sloveniji, pa se giblje od 80 do 120 milijonov evrov, je pred dnevi poročal Dnevnik.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese